جرم بودن فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی

سرهنگ امین یادگارنژاد با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) گفت: برخی افراد در سایت‌ها اقدام به آموزش ساخت مواد آتش زا و محترقه کرده اند؛ ساخت این مواد خطرناک است و می‌تواند صدمات بدنی و تلفات جانی به همراه خسارت‌های مادی زیاد به همراه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکثر حادثه دیدگان این ایام جوان و نوجوان هستند، بیان داشت: والدین باید در فضای واقعی و در فضای مجازی همواره به عنوان صمیمی‌ترین دوست، فرزند دلبندشان را همراهی نمایند و برای انجام فعالیت‌های بی‌خطر در این روز و لذت بردن از این جشن کهن بدون هیچ گونه آسیبی موارد لازم را به آن‌ها گوشزد کنند.

سرهنگ امین یادگارنژاد در خصوص خرید، فروش و ساخت مواد محترقه افزود: بر اساس مواد یک تا چهار قانون مجازات اسلامی، فروش، تبلیغ و توزیع انواع مواد محترقه، منفجره اعم از نظامی و غیرنظامی، شیمیایی، رادیواکتیو، میکروبی، گاز‌های بیهوش‌کننده، بی‌حس‌کننده و اشک‌آور و شوک‌دهنده‌ها (شوکرها) و تجهیزات نظامی و انتظامی جرم بوده و بر اساس قانون، متخلفان تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

این مقام انتظامی در توصیه به شهروندان گفت: از آنجایی که فرزندان حضور فعال در فضای مجازی دارند و برخی سایت‌ها اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه می‌کنند، خانواده‌ها باید در این خصوص مراقب فرزندان خود باشند چرا که عدم آشنایی آن‌ها با این مواد و آموزش ناقص سایت‌ها در این خصوص بسیار خطرناک است.

این مقام مسئول در خاتمه سخنانش بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند، همچنین شماره تماس ۲۴۶۰۳، ۲۱۸، ۰۳۴ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.