10 شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را در خود جای داده اند

مردمی که دارایی زیادی دارند می‌توانند هر کجای جهان را برای زندگی انتخاب کنند؛ اما به نظر می‌رسد که بیشتر آن‌ها به شهر‌های معدودی علاقه‌مند هستند. از میان اسامی ۲۱۵۳ نفری که به عنوان ثروتمندترین افراد جهان بوسیله نشریه فوربز منتشر شد، ۵۵۱ نفر آن‌ها فقط در ۱۰ شهر جهان زندگی می‌کنند. این افراد در کل ۲.۳ هزار میلیارد دلار دارایی دارند که از مجموع درآمد ناخالص داخلی چندین کشور قدرتمند جهان بیشتر است.

در فهرست امسال بار دیگر شهر نیویورک آمریکا با ۸۴ میلیاردر در رتبه نخست قرار گرفت. نیویورک که بزرگترین شهر آمریکاست، در ۵ سال گذشته به عنوان ثروتمندترین شهر جهان معرفی شده است. دارایی کلی ثروتمندان این شهر به ۴۶۹.۷ میلیارد دلار می‌رسد. چین بیشترین تعداد شهر‌ها را در این فهرست دارد و ۱۴۵ نفر از میلیاردر‌های جهان در ۳ شهر پکن، شانگ‌های و شنژن زندگی می‌کنند. شهر سان‌فرانسیسکوی آمریکا هم بیشتری صعود را در یک سال گذشته داشته است. سان‌فرانسیسکو از رتبه ۱۰ در سال گذشته به رتبه ۷ در سال جاری میلادی صعود کرده است.

شهر بمبئی در هند بیشترین نزول را در سال جاری میلادی داشته است. این شهر در سال گذشته میلادی در رتبه ۷ قرار داشت؛ اما امسال به رتبه ۱۰ این فهرست نزول کرد. در زیر فهرست ۱۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را در خود جای داده اند، آورده شده است:

۱. نیویورک در آمریکا با ۸۴ میلیاردر

۲. هنگ کنگ در چین با ۷۹ میلیاردر

۳. مسکو در روسیه با ۷۱ میلیاردر

۴. پکن در چین با ۶۱ میلیاردر

۵. لندن در انگلیس با ۵۵ میلیاردر

۶. شانگ‌های در چین با ۴۵ میلیاردر

۷. سان‌فرانسیسکو در آمریکا با ۴۲ میلیاردر

۸. شنژن در چین با ۳۹ میلیاردر

۹. سئول در کره جنوبی با ۳۸ میلیاردر

۱۰. بمبئی در هند با ۳۷ میلیاردر