تصمیم جدی استانداری تهران برای تحکیم روابط اقتصادی با روسیه

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این جلسه ضمن اشاره به ظرفیت‌های استان تهران در حوزه مسائل بازرگانی و تجاری اظهار داشت: استان تهران از منابع مختلف عظیمی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و تولیدی برخوردار است که می‌توان با بهره گیری از این ظرفیت‌ها در راستای تعمیق روابط بین ایران و فدراسیون روسیه گام‌های جدی برداشت.

وی افزود: توصیه‌های مقام معظم رهبری و مجموعه دولت بر این بوده که در راستای ارتقاء سطح روابط تجاری، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با کشور همسایه و دوست روسیه اقدام کنیم. بر این اساس درصدد هستیم تا با ایجاد بستر و شرایط لازم در تحکیم روابط ایران و روسیه کنش جدی داشته باشیم.

محسنی بندپی یادآور شد: استان تهران به لحاظ استقرار واحد‌های صنعتی و تولیدی بهره گیری از ظرفیت تولیدی واحد‌های کشاورزی و همچنین داشتن پتانسیل بالا در حوزه گردشگری قابلیت‌های فراوانی دارد که می‌توان با بهره برداری از آن نسبت به ارتقا سطح مبادلات تجاری و اقتصادی با روسیه اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کشور روسیه با داشتن جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ میلیون نفر و ایران با جمعیت ۸۰ میلیون نفر ظرفیت‌های قابل توجهی را در حوزه‌های مختلف مانند حوزه گردشگری دارند که می‌توان با بهره‌گیری از تجربیات خوب دو کشور در این حوزه و همچنین حوزه صنعتی و کشاورزی در زمینه بالا بردن سطح روابط دوجانبه میان دو کشور گام‌های اساسی برداشت.