سیل بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال به جاده‌های گلستان خسارت وارد کرد

 عبدالهاشم حسن‌نیا در بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان اظهارداشت: از 28 اسفند سال گذشته، رانش زمین به طول بیش از11 کیلومتر سبب انسداد محورهای آزادشهر- خوش‌ییلاق - شاهرود و گرگان- توسکستان – شاهرود گردید. در 8 نقطه ریزش سنگ و در بیش از 5 نقطه رانش سبب ناامنی, کاهش عرض محور و در نهایت انسداد کامل محور شد. همچنین بر اثر سیل، و آب بردگی در مسیرهای فوق، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد و موجب انسداد شده است.

وی افزود: علاوه بر این محورها در 4 محور اصلی و فرعی و 13 محور روستایی بر اثر رانش، ریزش، آب گرفتگی و سیل در مجموع به طول 50کیلومترمسدود شده که در تمامی محورها عوامل راهداری مشغول  انجام عملیات باز گشایی و امداد رسانی هستند.

 رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: بررسی‌های میدانی، حاکی از آن است،  به 50 کیلومتر از محورهای درگیر در سیل و رانش زمین با برآورد اولیه حدود 1000 میلیارد ریال خسارت وارد شده و با ورود سامانه بارشی جدید در 72 ساعت آینده، احتمال تشدید در این محورها وجود دارد.

 عاون وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی محورها اظهار داشت:عوامل راهداری به صورت شبانه‌روزی با استفاده از 210 دستگاه ماشین آلات راهداری  و420 نفر پرسنل  در حال بازگشایی این محورها هستند.  همچنین در این خصوص ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان‌های مازنداران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، همکاری موثر در جهت بازگشایی محورها دارند.