آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده از زبان معاون وزیر کشور

مهدی جمالی‌نژاد امروز با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر محور تهران به سمت آمل حدفاصل پلو تا گزنک دارای ترافیک سنگین گزارش شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت جوی کشور نیز افزود: هم اکنون در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، مازندران و چهارمحال و بختیاری گزارش‌هایی مبنی بر بارش برف اعلام شده است.

وی تصریح کرد: در استان‌های البرز، ایلام، اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، فارس، قم، قزوین، لرستان، همدان، کرمانشاه، گلستان، گیلان و کهگلویه و بویراحمد نیز بارش باران ادامه دارد.

جمالی‌نژاد با اشاره به محورهای مسدود شده در کشور نیز بیان داشت: محورهای کرج-چالوس، یاسوج-شیراز، آق‌قلا-گرگان، اهرم-فراشبند، محور قدیم خرم‌آباد-پل‌دختر، آزادشهر-شاهرود و گنبد به کلاله مسدود شده‌اند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت شهرستان آق‌قلای گلستان نیز تصریح کرد: درحال حاضر این شهر به ۷ قسمت تقسیم شده که آب از سطح ۵ منطقه آن تخلیه و در دو منطقه باقی‌مانده است که در این مناطق نیز سطح آب نسبت به گذشته پایین‌تر آمده است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در مناطق خشک با سپاه و در مناطق آب گرفته با هلال‌احمر است، همچنین مسیرهای انحرافی و پخش سیلاب در بالادست گرگان‌رود نیز ایجاد شده و مردم این منطقه از لحاظ تغذیه، ارتباطی و خدمات آب و برق مشکلی ندارند و در مجموع وضعیت تحت کنترل است.

جمالی‌نژاد درباره وضعیت گمیشان نیز اظهار داشت: با توجه به ورود آب از سمت شرق به این شهرستان سطح آب در این شهر بالا آمده و در داخل فرمانداری این شهر نیز آبگرفتگی وجود دارد، اما با اقدامات ارتش و سپاه در بازگشایی دهانه گرگان‌رود به سمت دریا و بازگشایی مسیر تالاب به سمت دریا که درحال انجام است، وضعیت منطقه از حالت قرمز خارج شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به بازگشایی مسیر گمیشان به آق‌قلا، تصریح کرد: جاده گمیشان به سیمین‌شهر تنها با خودورهای شاسی‌بلند قابل تردد است و مسیر جاده مرزی هنوز امکان تردد ندارد، تنها مشکل اعلام شده در منطقه عدم توزیع ارزاق حمایتی توسط جمعیت هلال‌احمر اعلام شده و در کل وضعیت از حالت قرمز خارج شده و قابل مدیریت است.