حماسه مردم خوزستان در مبارزه با سیل ویرانگر

آیت‌الله عباس کعبی امروز در جریان دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت کشور و بازدید از قرارگاه مردمی امام حسین (ع) (امدادرسانی به سیل زدگان خوزستان)، اظهار کرد: بحران سیل صورت گرفته در خوزستان ویرانگر بود اما مردم خوزستان همانند گذشته حماسه خلق کردند و فعالیت‌های به یادماندنی را از خود در تاریخ به یادگار گذاشتند.

وی عنوان کرد: در راستای کمک به این بحران قرارگاه مردمی امام حسین (ع) از همان ساعات اولیه در شش کمیته پشتیبانی و تغذیه، گروه‌های جهادی، بهداشت و درمان، فنی، نیاز سنجی، ارتباطات و حمل و نقل آغاز به کار کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کمیته فنی و کارشناسی از مهمترین کمیته‌ها بود که متشکل از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های برجسته استان خوزستان است که در حوزه‌های آب، سد و نیروگاه، زمین شناسی، نفت، محیط زیست، عمران و... فعالیت دارند.

کعبی افزود: این کارشناسان با برگزاری ساعات‌ها جلسه کارشناسی و بازدیدهای مستمر میدانی دو طرح مهم «طرح جامع کنترل سیلاب در جلگه خوزستان» و «پیشنهادات در خصوص تخلیه آب مناطق سیل‌زده» را ارائه دادند که خوشبختانه این مشاوره‌ها مفید و اجرایی بود.