اعطای بیش از 8 هزار فقره وام به سیل زدگان

محمد حسن زدا در نشست خبری امروز که به مناسبت هفته کار و کارگر در ساختمان مرکزی تأمین اجتماعی برگزار شد، گفت: متأسفانه در سیل اخیر تعدادی از هموطنان خود را از دست دادیم که بلافاصله کمک‌های امدادی و بیمه‌ای خود را آغاز کردیم و بدین جهت درمانگاه‌های سیار را در مناطق سیل زده راه اندازی کردیم.

وی گفت: همچنین به افرادی که به دلیل سیل دچار جریمه در پرداخت حق بیمه شده بودند جریمه آنها بخشیده شد و فرصت جدید می‌دهیم تا مجدداً برای اعتراض و یا کمیسیون پزشکی فرصت داشته باشیم و فرصت مجدد برای پرداخت حق بیمه نیز در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

وی افزود: همچنین بر اساس تفاهم نامه‌ای که با وزارت رفاه منعقد کردیم قرار شد به صورت یک روزه معرفی شوند و بیمه بیکاری دریافت کنند.

زدا تاکید کرد: همچنین افرادی که تحت پوشش بیمه نبودند نیز به هیأت دولت پیشنهاد داده ایم در صورت تأمین اعتبار، به آنها بیمه بیکاری برای چند ماه پرداخت شود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه نیز در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است و تعدادی نیز وام جعاله پرداخت شده است.

وی در مورد افزایش پیشنهادی حقوق بازنشستگان گفت: هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزایش پیشنهادی حقوق بازنشستگان که ۲۶۱ هزار تومان همراه با ۱۳ درصد بود را تصویب کرده است و امیدوارم هفته آینده نیز در هیأت وزیران به تصویب برسد و ما در اردیبهشت ماه بتوانیم این افزایش را در نظر بگیرم.

وی ادامه داد: برای افزایش حقوق‌ها در سال جاری ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که ساز و کار آن فراهمشده است.

زدا بیان کرد: ماهانه ۳۵۰ میلیارد تومان برای بیمه بیکاری ۲۷۰ هزار نفر پرداخت می‌شود.