جریمه نقدی ایران مال حدود  300 میلیاردی در کمیسیون ماده 100

علی اعطا صبح دیروز در نشست خبری خود، در مورد موضوع تخلف ایران مال گفت: این پرونده بزرگ و قابل تأمل است و در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح شد که با توجه به مقیاس و ابعاد پروژه بررسی آن هم زمان‌بر است؛ کار کارشناسی جدی انجام شده و رأی کمیسیون صادر و به‌زودی منتشر می‌شود.

اعطا ادامه داد: عمده تخلف ایران مال مربوط به حذف پارکینگ بوده که می‌توانست این تخلف یا منجر به تأمین پارکینگ یا جریمه شود که بر اساس ارزیابی کمیسیون به دلیل بزرگ بودن مجتمع ایران مال، رأی به جریمه نقدی شد و مقرر شد این میزان تأمین شود.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: جریمه نقدی ایران‌مال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

حتما بخوانید :

ابهام در ماجرای خودرو های لوکس در پارکینگ ایران مال پرتخلف !

مالک ایران مال کیست ؟! با علی انصاری بیشتر آشنا شوید

پرونده افزایش نرخ تاکسی‌ها همچنان در شورای شهر باز است

وی در خصوص افزایش کرایه تاکسی‌ها اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که رئیس جمهور ریاست آن را بر عهده دارد، این موضوع باید به تایید ستاد تنظیم بازار برسد.

اعطا گفت: رئیس جمهور سال گذشته خطاب به سران قوای دیگر و هیئت دولت نوشته است که براساس مصوبات جلسه هماهنگی اقتصادی هر گونه تصمیم‌گیری در مورد نرخ و قیمت‌گذاری باید به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد و پس از آن رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کننده در نامه به وزارت کشور عنوان کرده است که مصوبات شورا در مورد افزایش نرخ حمل و نقل عمومی باید بررسی شود.

همچنین وی در خصوص سرانجام شکایت پلیس از شهرداری تهران در مورد دریافت عوارض از خودروها در محدوده زوج و فرد گفت: ریشه این موضوع به یک ابهام در مصوبه شورای شهر برمی‌گردد که دو برداشت متفاوت از مصوبه شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در این شرایط که نظرات متفاوت است، روش استفساریه می‌تواند ملاک عمل باشد، گفت: قرار شد در اولین جلسه هم اندیشی با شهردار تهران این موضوع و روش استفساریه به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

حتما بخوانید : ایران مال ؛ پروژه ای عظیم با تخلفات آشکار در منطقه ۲۲ تهران

مصوبه برج باغ معلق مانده است

اعطا درباره پرونده باغات گفت: ۲۲ اسفند ۹۶ زمانی که مصوبه برج باغ لغو شد برخی پرونده‌ها جاری بود که به دو صورت می‌توانستیم برخورد کنیم یکی اینکه برای پرونده‌های جاری پروانه و جواز صادر کنیم و دوم اینکه تا تصمیم‌گیری نهایی معلق نگه داریم، ما راه دوم را انتخاب کردیم.

وی اضافه کرد: در طول این یک سال ما مکررا درخواست ارائه آمار دقیق کردیم و ۲۰ جلسه در کمیسیون‌های مختلف تشکیل شد؛ پیشنهاد شهرداری این بود که شورا اجازه دهد پرونده‌هایی که پول داده‌اند، پروانه داده شود و ما اعلام کردیم باید لایحه استفساریه بفرستید؛ از شورای عالی درخواست کردیم پیشنهاد شورا را در دستور کار قرار دهند که همان اصلاحیه پیوست ۳ و یا طرح جامع یا ضابطه برج باغ است تا مصوبه شورا آسیب‌پذیر نباشد.

حتما بخوانید : علی انصاری و اسناد فعالیت‌های تجاری : مالک ایران مال و ده‌ها شرکت

شهرداری اسناد بدهی‌ها را منتشر کند

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار بود تحقیق و تفحصی نیز از میزان بدهی‌های شهرداری در پی سخنان قالیباف در خصوص غیرواقعی بودن ارقام مطرح شده در مورد بدهی‌های فعلی شهرداری انجام شود، گفت: در مورد بدهی‌ها اسنادی که موجود است قابلیت انتشار دارد و به شهرداری پیشنهاد می‌شود اسناد بدهی‌های شهرداری را منتشر کنند.

اعطا همچنین درباره برکناری و دستگیری‌ برخی مدیران مناطق ۳ و ۱۰، گفت: پرونده مربوط به ۷ ماه قبل بوده است و جدید نیست که البته هنوز به جمع‌بندی نرسیده است. حراست شهرداری پیگیر موضوع بوده و تغییر شهردار آن منطقه ارتباطی با این تخلف نداشته است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما