رخت عزا بر تن آموزش و پرورش

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، جادهها و اتوبانها چه ویژگی دارند که موجب میشود، رانندگان پا بر روی گاز خودرو نهند و بیتوجه به آینده سرنشینان، به سوی مقصد بشتابند.

گاز می‌دهند، با چراغ و بوق به رانندگان دیگر علامت می‌دهند و با سرعت بیشتر سبقت می‌گیرند؛ این همه شتاب و عجله برای چیست؟

* آیا سرعت بیش از استاندارد رانندگان خودرو، حادثه‌ای غیر عمد می‌آفریند؟

خطر همیشه در کمین است و نمی‌توان گفت که نباید هیچوقت هیچ حادثه‌ای رخ دهد؛ اما آیا سرعت بیش از استاندارد رانندگان خودرو، حادثه‌ای غیر عمد می‌آفریند؟

با راننده‌ای که به دلیل خواب‌آلودگی یا سرعت بیش از حد، قادر به کنترل خودرو نبوده و مصیبتی را خلق می‌کند، چه برخوردی باید کرد؟

اما از تمام این نکات مهمتر، کسانی هستند که می‌توانند با تدبیر مدیرانه و انتخاب رانندگان باصلاحیت‌، از حوادثاحتمالی پیشگیری کنند.

چرا باید در طی یک ماه شاهد حوادثی باشیم که راننده خودرو با بی‌احتیاطی و سرعت بیش از استاندارد، رخت عزا بر تن خانواده‌ها کند و دانش‌آموزانی بی‌گناه به گوشه بیمارستان افتاده و به هزاران رنج دیگر ناشی از تصادف مبتلا شوند؟

*‌ رخت عزا بر تن آموزش و پرورش

خبرهای تلخ از حوادثناشی از بی‌احتیاطی رانندگان خودرو، این روزها بر صفحه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، قلب‌ها را به آتش می‌کشاند و اشک را میهمان چشمان می‌کند.

اواسط بهمن امسال، اتوبوس دانش‌آموزی دچار مشکل ‌شد و راننده به دلیل سرعت زیاد، قدرت کنترل را از دست ‌داد؛ راننده نتوانست در سراشیبی کوه، اتوبوس را کنترل کند و نهایتاً اتوبوس را به کنار جاده کشاند اما واژگون شد؛ در این حادثه ۳ دانش‌آموز فوت کردند و ۱۳ نفر نیز مجروح شدند.

اواخر بهمن تصادف دستگاه اتوبوس در محدوده استان سمنان به مرگ یک معلم و یک دانش‌آموز انجامید.

روز گذشته نیز بر اثر واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان فیروزآبادی در سپیدان، دو نفر از این دانش‌آموزان کشته و ۳۴ نفر زخمی شدند.

این حادثه هنگام بازگشت دانش‌آموزان از تفریح پیست اسکی سپیدان رخ داد و پس از اینکه راننده اتوبوس متوجه می‌شود که ترمز این وسیله نقلیه بریده است، قصد داشت که اتوبوس را به سمت کمربندی کنار فرمانداری سپیدان هدایت کند اما به علت سرعت بسیار، اتوبوس پس از چند نوبت غلتیدن، واژگون شد.

به گزارش توانا، با نظارت بیشتر بر انتخاب رانندگان مناسب برای خودرو‌های اتوبوس اردویی دانش‌آموزان، اخذ تعهد، معاینه فنی و سوابق کاری از رانندگان می‌توان از حوادثناشی از بی‌احتیاطی و سرعت زیاد رانندگان پیشگیری کرد؛ پس چرا ارودهای دانش‌آموزی نظارت نمی‌شود؟