تاکسی‌های فاقد پلاک تهران حق تردد در پایتخت را ندارند

پیروز حناچی شهردار تهران پیش از ظهر امروز در جشنواره تاکسیرانی تهران که در محل برج میلاد برگزار شد گفت: سال جدید بر مبنای فرهنگ‌مان سال نکویی بود و بهار پُر و پیمانی داشتیم و اتفاقی که افتاد در طول تاریخ صد ساله کشور نادر بود.

حناچی افزود: بارش‌های فروردین ماه و نیمه دوم سال گذشته همه در حوزه دوره های ۵۰ تا ۱۰۰ ساله طبقه بندی می‌شود.

شهردار تهران گفت: بسیاری از تالاب های خشک شده کشور پر آب شد و در سیستان هم نیم چاه ها پر آب شدند و هامون هم پر آب شد.

وی ادامه داد: در ابتدای سال نعمت فراوانی به کشور سرازیر شد و امیدواریم خداوند این نعمت را بیش از پیش در کشور جاری و ساری کند.

حناچی خاطرنشان کرد: پدر من در دهه پنجاه تاکسی نارنجی داشت و من هم عضو خانواده شما هستم. آغاز به کار اولین تاکسی به سال‌های ۱۳۵۰ بر می‌گردد و امروز ۷۹ هزار تاکسی در شهر داریم.

شهردار تهران افزود: جمعیت خانواده تاکسیرانی تهران ۴۰۰ هزار نفری است که ۲۲ درصد حمل و‌نقل تهران را برعهده دارند.

وی گفت: تاکسی‌های هر شهر و بخصوص کلان شهرها بخشی از هویت و‌ شخصیت آن کشور است و در شهرهای بزرگ اجازه نمی‌دهند هر خودرویی در این شبکه فعالیت کند.

حناچی ادامه داد: فرزند زمان خویشتن نبودن می تواند مشکلاتی ایجاد کند. اگر ۱۰ سال پیش به جامعه می آمدیم کسی از این موبایل‌های هوشمند نداشت اما در آخرین انتخابات کشور ۴۵ میلیون نفر از اینترنت روی گوشی خود استفاده کرده‌اند.

شهردار تهران تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا حداکثر خدمات را در بستر اینترنت به مردم ارائه کنیم و فراموش نکنیم این سرویس جنبه‌های مختلف زندگی ما را تحت الشعاع قرار داده است.

وی افزود: تاکسیرانی باید خودش را روزآمد کرده و با تاکسی های اینترنتی رقابت کند. اپلیکیشن‌های زیادی دارند در این حوزه رقابت میکنند و شما هم باید در این فضا رقابتی سالم داشته باشید.

حناچی گفت: ما در مقیاس دولت تلاش میکنیم تا شرایط فعالیت عادلانه را ایجاد کنیم. قطعاً یک خودروی پلاک غیر تهران نباید در این شهر فعالیت تاکسیرانی کند. حتماً یک خودروی پر دود نباید در این شهر سرویس دهی کند.

شهردار تهران ادامه داد: طبیعتاً نوسازی تاکسی‌های شهر مهم است. ما امسال شرایط خوبی را از حیث آلودگی تجربه کردیم. قطعاً بارش باران نقش داشت اما تلاش همکاران ما در موضوع معاینه فنی هم بی تأثیر نبوده است.