انتقال آب دریای خزر به سمنان در انتظار تصمیم‌گیری مسئولان

حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: وزارت نیرو وظیفه دارد که هر اکوسیستم، حوضه آبخیز و یا منبع آبی مانند دریا یا دریاچه که قابلیت برداشت آب را دارد، بررسی کند و پس از آن آبی را به آن تخصیص دهد.

وی با بیان اینکه در زمان تخصیص آب ملاحضات زیست محیطی باید رعایت شود، افزود: نقش سازمان محیط زیست در این مواقع ارزیابی اثرات زیست محیطی بر فعالیت‌ها و طرح‌های اجرایی است.

ظهرابی با اشاره به اثرات زیست محیطی انتقال آب گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان در دولت یازدهم مطرح شد که از آن زمان تاکنون برای بررسی اثرات زیست محیطی آن بر جنگل‌ها، اکوسیستم‌های آبی و تنوع زیستی مطالعاتی انجام شده است که پس از بررسی‌های کارشناسی و فنی توسط سازمان محیط زیست نتیجه را اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست، دریافت فنی طرح‌ها و ارزیابی اثرات زیست محیطی است که تمام این موارد برای انتقال آب در حال بررسی است.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: طرح‌های بزرگ نیازمند مطالعات عمیق است و این طرح نیز باید بیشتر بررسی شود و هنوز برای موضوع انتقال آب تصمیمی گرفته نشده است.