آخرین وضعیت ساخت ساختمان جدید پلاسکو

استاندار تهران امروز به همراه رئیس بنیاد مستضعفان از عملیات اجرایی ساختمان جدید پلاسکو بازدید کردند.

محسنی ‌بندپی استاندار تهران در حاشیه این بازدید در سخنانی گفت: در حال‌ حاضر آنچه که لازم بود تا شروع کار پروژه‌ انجام شود، محقق شده است و در دو ضلع شرقی و غربی این ساختمان با بکارگیری ۸۰۰ تن آهن آلات و بتن استحکام لازم برای بنای باقی‌ مانده انجام شده است تا ساخت ساختمان جدید "پلاسکو" آغاز شود.

وی اظهار کرد: در این پروژه به ویژه‌ در بخش معماری ابتکار عملی انجام شده است که از معماری ایرانی و اسلامی و آخرین دستاوردهای علم روز به ویژه‌ برای تأمین ایمنی بهره گرفته شود.
استاندار تهران در ادامه صحبت‌های خود، تاکید کرد: باید فرهنگ توجه دقیق به موضوع "ایمنی" در بناهای کشور جا بیافتد و این بنا قطعاً برابر استانداردهای روز و با بهره گیری از بالاترین سطح ایمنی ساخته خواهد شد تا افرادی که در این ساختمان مشغول به فعالیت می‌شوند، در صورت بروز حادثه، از بالاترین سطح ایمنی برخوردار باشند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص زمان اتمام این پروژه‌، گفت‌: مهم‌ترین عواملی که برای پیشرفت فیزیکی پروژه لازم است، نقشه‌ها و تأمین منابع مالی است که در این پروژه مشخص شده است. خوشبختانه در این پروژه با توجه به این که پیمانکار آن بنیاد است محدودیت مالی وجود ندارد، لذا تصور می‌کنم بر اساس برنامه زمان بندی و پیش‌بینی قبلی ظرف دو سال آینده که تعهد شده است این پروژه‌ به اتمام برسد. البته پیگیری‌های آقای سعیدی کیا و نظارت بر پروژه‌ به صورت مستمر ادامه‌ دارد که این حاکی از تلاش بنیاد برای وعده به تعهدات خود است.
محسنی بند پی در خصوص افرادی که در این ساختمان مشغول به فعالیت بودند و بعد از آن حادثه مشاغل خود را از دست داده‌اند، خاطر نشان کرد: ۱۲۰ واحد در مجتمع "نور" خیابان ولیعصر (عج) برای ادامه کسب و کار این افراد واگذار شده است و قطعاً همه افرادی که در این ساختمان "پلاسکو" حقی داشته‌اند بر اساس حقشان واحدهای ساخته شده به آنها تحویل داده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ساختمان پلاسکو روز پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و طی آن ۱۶ تن از آتش نشانان جان خود را از دست دادند و شهید شدند.