تاکید اعطا بر ضرورت نصب نمادها، نشانه‌ها و مکان رویدادها در خیابان کارگر

علی اعطا در جلسه مشترک کمیسیون‌های شهرسازی و فرهنگی اجتماعی به منظور بررسی لایحه ساماندهی خیابان کارگر اظهار داشت: موضوع چگونگی ساماندهی خیابان کارگر در پاییز سال گذشته طی گزارشی از سوی کمیسیون شهرسازی در صحن شورا قرائت و نظراتی که در آن موقع مطرح شد.

وی افزود:بر این اساس بود بخشی که مربوط به نصب نمادها و نشانه ها در این خیابان است از بخش مطالعات شهرسازی که بر اساس برنامه دوم شهرداری و طرح تفصیلی تدوین شده است جدا شده و به صورت ویژه و در اولویت کار به آن پرداخته شود در حالی که ماده واحده این طرح نیز بر این نکته تاکید داشته است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بر اساس ماده واحده این طرح که در سال 93 به تصویب شورای وقت می‌رسد شهرداری را ملزم به انجام مطالعات ساماندهی خیابان کارگر با تاکید بر ارتقاء سطح کیفی از جمله بحث نما و منظر و نصب المان های شهری متناسب به عنوان خیابان کارگر می‌کند.

رئیس کمیته شهرسازی با بیان اینکه این طرح جنبه مناسبتی هم داشته است پیشنهاد داد تا آن بخش از مطالعات که مشخصا" در رابطه با نمادها، نشانه ها و عناصر مرتبط با کارگر است بررسی شود.

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی شهرداری تهران که در جلسه حضور داشت تاکید کرد: از سال 93  مطالعات پروژه هایی در سطح شهر تهران بر اساس برنامه دوم، طرح تفصیلی و یا بنا بر مصلحت مدیریت ارشد شهرداری در دستور کار معاونت قرار گرفت.  ساماندهی خیابان کارگر نیز از این دست پروژه ها بود.

وی ادامه داد کار مطالعاتی که در این خصوص صورت گرفته تلفیقی است از آنچه که طرح تفصیلی، برنامه دوم شهرداری و طرح شورا مکلف کرده است.

گلپایگانی در نهایت این اطمینان را داد تا آنچه شورا بر آن تاکید دارد در این خیابان از جمله نصب نمادها و نشانه ها و مکان رویدادهایی که تقویت کننده نام خیابان کارگر است انجام گیرد.

در ادامه نشست لایحه بهره برداری از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی بوستانهای بزرگ مقیاس نیز مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل ناکافی بودن دلایل کارشناسی طرح مقرر شد این موضوع مجددا در دستور کار کمیسیون مشترک قرار گیرد و دراولین جلسه پس از پایان ماه مبارک رمضان موضوع بازبینی شود.