ادامه اجرای کنسرت‌های خیابانی در پایتخت

ابوالفضل رفیع مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران  در ارتباط با برگزاری برنامه‌های شاد در پایتخت اظهار داشت: علاوه بر برنامه‌هایی که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، در تابستان پیش‌رو نیز اقدامات ویژه‌ای مشابه نوروزگاه‌ها خواهیم داشت چرا که شادی‌های جمعی در ارتقاء روحیه مردم بسیار تأثیرگذار است و ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های شاد موسیقی اقوام در پیاده‌روها یا سکوهای هنر ویژه ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، گفت: برنامه‌هایی همچون برگزاری کنسرت خیابانی نیز برای تابستان در نظر گرفته‌ایم ولی در ماه مبارک رمضان بیشتر موضوع «شهر رمضان» در فضای پایخت حاکم است که از طریق بیلبوردها تلاش کردیم شعارها و پیام‌های مناسب را به شهروندان منتقل کنیم.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر توجه به رویکرد شادی معنوی در ماه مبارک رمضان گفت: در مساجد پایتخت موضوع غبارروبی، عطرافشانی، شست‌وشوی فرش، ایجاد رمپ معلولین و تعمیرات ضروری در نظر گرفته شده و به مناسبت شب میلاد امام حسن (ع)، 22 جشن بزرگ در مناطق تهران در فضاهای شهر خواهیم داشت.

رفیع با اشاره به اینکه اذان حلقومی یا زنده در هر منطقه در 10 نقطه به ویژه هنگام مغرب توسط مؤذنین اجرا می‌شود، گفت: چاوش‌خوانی در ماه مبارک رمضان توسط گروه‌های موسیقی اقوام به سبک سنتی و مذهبی نیز اجرا می‌شود. 

وی از بررسی موضوع ایمنی همه مساجد پایتخت توسط آتش‌نشانان خبر داد و گفت: این اقدام جهت پیشگیری از حوادثی همچون مسجد ارگ تهران در نظر گرفته و امیدواریم امسال بتوانیم برنامه‌های مناسبی را برای شهروندان تهرانی در ماه مبارک رمضان داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: برای تکریم از خانواده‌های بی‌سرپناه و کودکان در معرض آسیب و کارگران از کار افتاده نیز برنامه‌های مناسبی از طریق اهدای سبد کالا به خانواده‌ها  خواهیم داشت و همچنین برنامه‌هایی را برای ارتقاء مشاغل خانگی این افراد نیز در نظر گرفته شده است.