کمربند سبز پایتخت از بروز سیل جلوگیری می‌کند

علی اعطا عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از پروژه ۱۲۵۰ هکتاری کمربند سبز تهران در جمع خبرنگاران گفت: احداث کمربند سبز تهران پروژه‌ای دراز مدت بود که در مقاطعی از سال با سرعت و در مقاطعی از سال به کندی انجام شد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در ۴-۵ سال اخیر سرعت احداث کمربند سبز پایتخت افزایش یافته است و مقادیر زیادی از اراضی دارای معارض در اختیار سازمان توسعه فضای سبز شهر تهران قرار گرفته است.

اعطاء ادامه داد: صبح امروز از کمربند سبز تهران واقع در شمال شرقی تهران و چند منطقه دیگر که در چند سال اخیر کمربند سبز تهران در آن احداث شده بازدید به عمل آمد.

اعطا با اشاره به ساخت و ساز‌های غیر قانونی گفت: درختکاری و احداث کمربند سبز تهران باعث می‌شود تعداد بی شماری از ساخت و ساز‌های غیرقانونی در پایتخت کاهش پیدا کند.

وی همچنین افزود: از دیگر ویژگی‌های احداث کمربند سبز جلوگیری از بروز سیل و حوادث این چنینی است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های احداث کمربند سبز پایتخت ایجاد تفرجگاه برای شهروندان تهرانی است که در کنار تفریح سرانه فضای سبز برای هر نفر را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

اعطا در خصوص حمایت شورای شهر تهران از این پروژه گفت: شورای شهر تهران به عنوان پشتیبان احداث هر چه سریع‌تر این کمربند سبز عمل می‌کند.

وی ادامه داد: تسهیل در اختیار گرفتن اراضی دارای معارض و حمایت مالی جز اقداماتی است که شورای شهر تهران انجام آن اهتمام ویژه‌ای دارد.