ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای کمک به مناطق سیل زده

کمیته برآورد، تخصیص و تعیین خسارت قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده با حضور ناصریان و نجار دبیر کمیته و جانشین قرارگاه به منظور ارزیابی و برآورد خسارت وارده و منابع مورد نیاز برای بازسازی زیرساخت‌ها و جبران خسارت‌های درخواستی نیروی انتظامی، ارتش، ستاد کل نیرو‌های مسلح، عصر روز (شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه) در محل وزارت کشور برگزار شد.

نجار جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در این جلسه گفت: باید از تلاش‌ها و زحمات نیرو‌های مسلح، نیرو‌های نظامی و انتظامی در جریان سیل اخیر تشکر کنیم که بعد از فرمان مقام معظم رهبری تمام توان و امکانات خود را پای کار آوردند.

وی افزود: مدیریت بحران از ذیل تا صدر را در برمی گیرد و همه بخش‌های مختلف کشور باید در بحران ذیل یک مدیریت واحد عمل کنند تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید که در سیل اخیر نمونه‌ای از آن را دیدیم.

ناصریان دبیر کمیته برآورد، تخصیص و تعیین خسارت در این جلسه تاکید کرد: خسارت‌های وارده به تفکیک استان‌ها در سامانه سجاد وارد شود تا پرداخت کمک‌های مالی براین اساس انجام شود.

همچنین شجاعان دبیر کمیته فناوری قرارگاه تصریح کرد: اطلاعات موردنیاز باید به ریزترین شکل و تا سطح روستا و براساس نقاط جغرافیایی در سامانه ثبت شود.

در این جلسه مقرر شد، نمایندگان دستگاه‌های مربوطه به منظور تهیه دستورالعملی به منظور ارزیابی و تعیین اطلاعات و آمار دقیق میزان خسارت‌ها و ثبت این اطلاعات در سامانه سجاد با کمیته برآورد، تخصیص و تعیین خسارت قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده همکاری کنند.