فرسوده بودن 35 درصد مدارس شهرری

هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار ویژه شهرری در مراسم احیای مدارس ماندگار در گام دوم انقلاب، ضمن تبریک به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان ، اظهار کرد: امیدواریم این سفر وزیر آموزش و پرورش موجب خیر در این شهرستان شود و به رفع مشکلات آموزش و پرورش شهرری کمک کند.

وی افزود: بنده از همکاران خدومی که در آموزش و پرورش ری و شهرستان‌‌های ری با کمترین امکانات فعالیت دارند کمال تشکر را دارم؛ شهرستان ری با 8 هزار سال سابقه با جمعیتی نزدیک به حدود یک میلیون نفر و مساحت 2170 کیلومتر، اولین شهرستان استان تهران است؛‌ ما از 7 استان کشور از نظر جمعیت بزرگ‌تر هستیم و در رتبه 13 صنعتی قرار داریم.

فرماندار ویژه شهرری بیان کرد: ما با داشتن 126 هزار دانش‌آموز در شهرستان ری از استان‌های ایلام، خراسان‌جنوبی و سمنان بیشتر دانش‌آموز داریم ولی به دلیل نزدیک بودن به پایتخت، به شهرری کم لطفی می‌شود.

جمالی‌پور با اشاره به اینکه محرومیت در شهرری بسیاری بالاست و هنوز در برخی از مناطق گازکشی وجود ندارد،‌ افزود: ما 7 هزار معلم در 400 آموزشگاه داریم که در بسیاری از مناطق این آموزشگاه‌ها به صورت دوشیفته با تراکم حداقل 32 دانش‌آموزان مشغول به کار هستند. 

وی ادامه داد: 45 درصد کمبود کلاس آموزشی داریم و 35 درصد آموزشگاه‌هایمان فرسوده هستند و در حاشیه شهرستان و روستاها، معلمان از حداقل امکانات برخوردار هستند و اکنون حتی سرویس ایاب و ذهاب ندارند که درخواست کمک داریم.

فرماندار ویژه شهرری اضافه کرد: مدرسه شهید مدرس، 50 سال سابقه فعالیت دارد و جزو مدرسه‌هایی است که بزرگان بسیاری از جمله شهدا در این مکان خدمت کرده‌اند و نیروهای انسانی بسیاری از اینجا وارد عرصه مدیریت شده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر ما آموزش و پرورش واقعی داشته باشیم،‌ سرعت توسعه بیشتر می‌شود و رفاه اجتماعی افزایش می‌یابد؛ اگر استاندار تهران در این مکان حضور یابند ما می‌توانیم از تملک و دارایی استان بهره ببریم و اعتبارات دریافت کنیم، لذا بنده خواهش می‌کنم در جلسات استاندار تهران را دعوت کنید تا اعتبارات ملی توسط وزیر آموزش و پرورش و استان تأمین شود. همچنین خواهش دارم دستور دهید ساختار آموزش و پرورش ری تصحیح و واحدی ایجاد شود که کلیه اطلاعات و آمارها به صورت کلی ثبت شود.

جمالی‌پور گفت:‌ قرار بود در زمان مدیرکلی آقای کمرئی، مدیریت آموزش و پرورش ری با 5 ناحیه داشته باشیم که این طور نشد، اکنون شرایط به گونه‌ای است که جابه‌جایی نیروها سخت‌تر شده و مشکلاتی را در این زمینه به وجود می‌آورد لذا بنده خواهشمندم در زمینه ارائه منابع به آموزش و پرورش و همچنین ایجاد سامانه‌ای واحد کمک بیشتری شود تا مشکلات را رفع کنیم و کمبود کلاس‌های درسی نیز رفع شوند.