نظام بند شدن کمک به خانواده زندانیان

جبار باقری در بیست ویکمین جشن حمایت زندانیان گفت:خانواده زندانیان گرفتار هستند و بی‌سرپرست و بی پناه در این وضعیت بد اقتصادی زندگی می‌کنند.

وی افزود:کمک‌های مردمی به صورت سامان یافته و نیافته به خانواده زندانیان داده می‌شود اما می‌خواهیم به صورت هدفمند به این خانواده ها آموزش بدهیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان گفت: در حال حاضر کمک‌های نقدی را به صورت بسته نمی‌دهیم بلکه به حسابشان در صورت تشخیص واریز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با کمک شهردار در هر منطقه می‌خواهیم کمک به خانواده زندانیان نظام مند شود. در این زمینه شهرداری و کمیته امداد پای کار آمده است.

وی گفت: زندانیان افرادی هستند که به حکم قانون و به دستور مراجع قضایی راهی حبس می شوند؛ کسی که مرتکب جرم می شود باید تاوان آن را بدهد اما در واقع این خانواده آنها است که گرفتار می‌شوند.

وی ادامه داد: از حدود ٧٠ سال قبل انجمن های حمایت با کمک خیران و مردم به صورت سازمان یافته به خانواده های زندانیان رسیدگی می‌کنند.

باقری اظهارداشت: قرار است که کمک ها هدفمند و هوشمندانه انجام شود و در این راستا، آموزش از مقوله آموزش شروع می‌کنیم؛ دوره‌های آموزشی برگزار شده است و بعد از آن، بسته های حمایتی به خانواده‌های زندانیان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم به همه زندانیان کمک کنیم، افزود: تحویل بسته‌های حمایتی کمتر شده است و خانواده‌ها شماره حساب دارند که مبلغ اهدایی به شماره حساب آنها واریز می‌شود.

باقری با تاکید بر هماهنگی و هم افزایی دستگاه های اجرایی در کمک به خانواده زندانیان گفت: آمار چند هزار نفری زندانیان برحسب مناطق شهرداری تقسیم شده است و مسؤولان شهرداری با آغوش باز از خانواده های زندانیان حمایت می‌کنند.