لزوم کاهش آمار تصادف

 انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان تهران اظهار داشت: جلسه‌ای که به این امر خلاصه شود که جان انسانی را نجات دهیم بسیار اثربخش و ارزشمند خواهد بود.

وی افزود: ارائه برنامه کاهش ترافیک در استان تهران از سوی دستگاه‌ها و باتوجه به امکانات حداقلی که وجود دارد، جای تقدیر دارد. 

استاندار تهران افزود: ۱۷.۵ درصد مرگ و میر در حوادث جاده‌ای شامل می‌شود که بیشترین آمار فوت‌شدگان در سن ۳۳ سالگی است. 

وی گفت: حوادث جاده‌ای چند عامل دارند و سالیانه نزدیک به ۱۶ هزار مرگ در تصادفات جاده‌ای داریم.

وی به آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت نکات ایمنی و ترافیکی به شهروندان اشاره کرد و گفت: افزایش فوت‌شدگان در تصادفات در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ فاجعه بود. 

در ادامه، تقی‌زاده معاون عمرانی استانداری تهران گفت: براساس اعلام وزیر کشور، سالانه باید ۱۰ درصد از تصادفات جاده‌ای در تمامی استان‌ها و کشور کاسته شود. 

وی گفت:‌ در رفع معضل ترافیک نیازمند ریشه‌یابی دلایل وقوع تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها هستیم و علی‌رغم مزایایی که محدودیت سرعت در آزادراه‌ها دارد،‌ ولی در عین حال کندی سرعت در بزرگراه‌ها نیز خود یکی از عوامل تصادفات جاده ای محسوب می‌شود. 

وی گفت: لیست نقاط حادثه‌خیز در شرق و غرب استان تهران از سوی پلیس راهور اعلام شود و برای کاهش آمار تصادفات منجر به فوت در شهر تهران نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتر هستیم.