۵۰ جمله جادویی که در رسیدن شما به تناسب اندام معجزه می‌کنند!

 وقتی بحث ورزش کردن به میان می‌آید، شما باید به دنبال برنامه‌ای منظم باشید که متناسب با شرایط زندگی تان است. برای مثال من، باید ساعت ۵ صبح بیدار شده و قبل از رفتن به محل کارم ورزش کنم، یا خودم را مجبور کنم که بعد از تمام شدن کارم و بازگشت به خانه ورزش کنم. مورد دوم برای من بسیار دشوار است، چون زمانی که به خانه می‌رسم، بیشتر تمایل دارم شلوار راحتی بپوشم تا کفش‌های ورزشی.

 

 

فعال بودن و داشتن یک اندام متناسب بسیار حس خوبی دارد، اما گاهی اوقات ترجیح می‌دهیم که روی تخت دراز بکشیم، تلویزیون تماشا کنیم و پیتزا بخوریم. ممکن است گاهی نتوانیم به علت خستگی یا به علت نداشتن پول کافی تحرک بالایی داشته باشیم؛ به طور منظم ورزش کنیم و یا هر روز صبح به کلاس ورزش مورد علاقه مان برویم.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که هیچ وقت به خاطر ضعیف بودن از ورزش کردن فرار نمی‌کنیم. شما پتانسیل لازم برای این که خودتان را مجبور به ورزش کردن کنید را دارید، تنها کافیست که بخواهید!

همه‌ی ما در این موقعیت بوده ایم

من دچار اضافه وزن شده بودم و همیشه در تلاش بودم خودم را با جملاتی مثل «من خسته ام»، «از فردا شروع خواهم کرد» و یا «وقت کافی ندارم» از باشگاه رفتن منصرف کنم. حتی زمانی که با این جملات خود را توجیه می‌کردم، می‌دانستم که به خودم دروغ می‌گویم. اما در نهایت به یکی از دوستانم اجازه دادم تا الگوی زندگی ام را تغییر دهد. حالا من هر روز ورزش می‌کنم، حتی اگر فقط ۲ کیلومتر قدم زدن در زمان استراحتم باشد.

متوجه شدم که به کلاس‌های دوچرخه سواری، یوگای داغ برای صبح زود و یوگای ترمیمی برای غروب، علاقه دارم و همچنین متوجه شدم گاهی نیاز دارم برای تنوع و خارج شدن از روزمرگی به کلاس ایروبیک بروم.

با انجام این فعالیت ها، پس از مدتی وزن کم کردم و این برایم فوق العاده بود، اما مهمتر از آن این بود که دوباره احساس سلامتی می‌کردم. حالا که دوباره به اندامی متناسب رسیده ام، می‌بینم که چقدر از زمانم را برای فرار از ورزش نکردن هدر داده ام. کاری نکنید که برایتان پشیمانی به دنبال داشته باشد.

به شکل دیداری آموزش ببینید تا ورزشکار درون خود را پیدا کنید

زمانی که بحث دستیابی به انگیزه به میان می‌آید، چیز‌های بسیاری می‌توانند برایتان مفید باشند و همین طور چیز‌های زیادی می‌توانند روحیه شما را تضعیف کنند. من وقتی یک مدل بدنسازی در اینستاگرام را می‌بینم احساس بدی نسبت به خود پیدا می‌کنم، اما خواندن جملات انگیزشی یا خواندن دستور پخت غذا‌های سالم باعث می‌شود هر چه سریع‌تر بخواهم به باشگاه بروم. دوست دارید این جملات انگیزشی را با شما هم در میان بگذارم؟! پس تا انتهای مقاله مرا همراهی کنید.

در ادامه ۵۰ جمله انگیزشی داریم تا الهام بخش شما برای ورزش کردن باشد

هدفت چه بود؟ به خاطر داشته باش که ورزش کردن را به طور شانسی شروع نکرده ای. تو این را می‌خواستی. زمانی که تصمیم گرفتی همه چیز را رها کنی به این که چرا شروع کردی فکر کن.

تو از پسش بر میایی؛ وقتی در باشگاه هستی و به خاطر تمریناتی که انجام می‌دهی عرق می‌ریزی، به یاد بیاور که چقد قوی هستی. بهانه‌های تو نه توجیهت می‌کنند نه کمک! پس به آن‌ها غلبه کن و نسبت به بهانه‌هایی که می‌آوری قوی‌تر باش.

تو ضعیف نیستی تو شکست نخورده ای؛ فقط، چون به اندازه کافی انگیزه نداری به این معنی نیست که نمی‌توانی از چیزی الهام بگیری، تو فقط زمانی شکست می‌خوری که دست از تلاش کردن برداری.

ورزش نکن تا لاغر شوی یا برای شخص مورد علاقه ات جذاب به نظر بیایی، ورزش کن تا بهترین خودت باشی! دلت نمی‌خواهد ۱۰۰ سال عمر کنی؟ عاشق این باش که از بدن خودت محافظت کنی.

بهترین راه برای انگیزه گرفتن، عشق است. ممکن است یک بسته چیپس یا کلوچه به نظر جذاب برسد، اما آیا یک جفت جین با سایز کوچکتر جذابتر نیست؟ کدام؟ تنقلانی که برای یک ساعت هوس می‌کنی یا بدنی که یک عمر متناسب است؟

به تلاشت افتخار کن، چون اگه کار آسانی بود همه انجامش می‌دادند. یک رقابت مخفیانه با افراد پیرامونت داشته باش. چه کسی این هفته بیشتر از بقیه به باشگاه آمد؟!

می‌دانی؟ تو فوق العاده ای! همه می‌خواهند خوش اندام باشند، اما هفتاد درصد از افرادی که بدنسازی را شروع می‌کنند بعد از مدتی آن را رها می‌کنند، به غیر از تو... این بار نه!

به کسی که در کنار تو ورزش می‌کند نگاه نکن... خودت را با کسی به غیر از گذشته خودت مقایسه نکن. از این که نمی‌توانی در یک دقیقه ۵ کیلومتر بدوی حس بدی نداشته باش؛ تو مجبور نیستی که سریع باشی فقط کافیست حرکت کنی.

فکر کن یک روز که از خواب بیدار شدی بدنی که همیشه رویایش را داشتی به دست آورده ای، اما تو برای به دست آوردن آن بدن، باید خیلی سخت تلاش کنی... تو چیزی که می‌خواهی را به دست نمی‌آوری؛ بلکه چیزی را به دست می‌آوری که برایش تلاش کرده ای.

به خودت اجازه نده فقط بخوری و بخوابی؛ اگر استرس داری یا بی حوصله هستی، ورزش کن! اجازه بده تمرین کردن استرس تو را از بین ببرد نه غذا خوردن.

در اکثر مواقع ما بدترین دشمنان خود هستیم، پس به خودت اجازه نده تنها مانع رسیدن به اهدافت باشی. تو بسیار هوشیارتر از این هستی که تنها چیزی باشی که مانع تلاش کردنت می‌شود.

زمانی که ورزش نمی‌کنیم احساس خوبی نداریم دچار اضافه وزن می‌شویم و تمرکز کافی نداریم. ما بسیار مستعد حفظ یک حالت بد هستیم. ورزش کردن تنها راه شما برای رسیدن به حال خوب است.

حتی زمانی که به طور منظم ورزش می‌کنیم صدا‌های ریزی دائما در گوش ماست که می‌گوید ادامه نده! به این صدا‌ها گوش نکنید... ریه‌های شما می‌سوزد، چربی‌های شما در حال آب شدن هستند... قلبتان به تندی می‌کوبد... پس ادامه بدهید.

یکی از بهانه‌های مورد علاقه من این است که من لایق این هستم که زمانی را در سکوت و تنهایی به سر ببرم... خب حالا وقتی شروع به ورزش کردن می‌کنم، فقط خودم هستم و خودم؛ و این برای من بهترین زمان برای تنهایی سپری کردن است.

به یاد داشته باش که برای سالم بودن لزومی ندارد ۳ تا ۵ روز در هفته ورزش کنی. برای سالم بودن غذا‌هایی که می‌خوری و رفتاری که با بدنت داری اهمیت دارد... تناسب اندام یک مقصد نیست بلکه یک روش زندگی است.

وقتی بحث زندگی شما در میان است، هیچ کس مقصر نیست. نه ژنتیک نه افراد دیگر فقط شما... شما هستید که برای سلامتی تان تصمیم می‌گیرید نه هیچ کس دیگر! زندگی شما نتیجه‌ای از انتخاب‌های شماست. پس اگر زندگی‌تان رو دوست ندارید، زمان آن فرا رسیده که تصمیمات بهتری بگیرید.

یک اعتیاد سالم داشته باشید روی اهداف و تمرین‌های خود تمرکز کنید. «من با افتخار به قوی‌تر شدن اعتیاد دارم.»

تصمیم گیری درباره‌ی ورزش کردن یا نکردن با شماست. اگر ذهن خود رو متقاعد کنید که می‌خواهید به باشگاه بروید و سالم باشید، بدن شما نیز اطاعت می‌کند. تناسب اندام ۱۰۰ درصد ذهنی است. بدن شما به جایی که ذهن شما تمایل ندارد، نخواهد رفت.

وقتی بهانه سازی می‌کنید برایتان چه نتیجه‌ای دارد؟ هیچ... پس ماهیچه بسازید نه بهانه!

اشکالی ندارد اگر امروز فقط ۵ دقیقه ورزش کردید... فردا ۷ دقیقه ورزش کنید و سعی کنید تا آخر هفته آن را به بیست دقیقه برسانید. پروسه‌ای که به آرامی پیش می‌رود، از پروسه‌ای که وجود ندارد بهتر است.

گاهی در کلاس‌های ورزش بعد از چهل و پنج دقیقه متوجه می‌شوم که چقدر دلم می‌خواهد بایستم و دراز بکشم؛ در آن لحظه می‌فهمم که یک انتخاب دارم. می‌توانم حوله را به زمین بیندازم یا می‌توانم با آن عرق‌های صورتم را پاک کنم.

هیچ کدام از دوستان‌تان را متقاعد نکنید که شما را مجبور به ورزش کردن کند تا اگر شکست خوردید او را سرزنش کنید. خودتان خودتان را مجبور کنید، زیرا کسی برای شما این کار را نخواهد کرد.

شما چیزی را برداشت می‌کنید که کاشته اید. اگر فقط کمی تلاش می‌کنید، پس فقط کمی نتیجه خواهید گرفت.

آیا نمی‌خواهید وقتی از خواب بیدار می‌شوید به خود افتخار کنید؟ یا حالا یا هرگز! همین حالا شروع کنید تا به جای پشیمانی خاطره داشته باشید.

باید صبور باشید. شما هرگز یک شبه نتیجه نمی‌گیرید، اما بدن شما در لحظه شادتر خواهد شد. ورزش کنید، غذای خوب بخورید و صبور باشید؛ مطمئن باشید که بدن‌تان به شما پاداش خواهد داد.

این فقط و فقط بدن شماست. نگران این که دوست شما چگونه به نظر می‌آید و چه می‌خورد نباشید، مهم نیست که دیگران چه می‌کنند مهم این است که شما چه می‌کنید.

شما فقط بدن‌تان را شکل نمی‌دهید بلکه ذهن‌تان را هم شکل می‌دهید؛ وقتی خودتان را به چالش می‌کشید باعث بهتر شدن بدن و عادت های‌تان می‌شوید. ما زمانی که همه چیز آسان است رشد نمی‌کنیم، زمانی رشد می‌کنیم که با چالش‌ها رو به رو می‌شویم.

وقتی خودتان را از ورزش کردن منصرف می‌کنید، در واقع خودتان را از داشتن یک حال خوب منصرف می‌کنید. وقتی زمانی برای تمرین کردن را از دست می‌دهید، زمانی برای بهتر کردن خودتان از دست می‌دهید.

به یاد داشته باشید که می‌توانید برای اطرافیان خود الهام دهنده باشید، دیگران را گمراه نکنید: «من ورزش نمی‌کنم، چون از بدنم متنفرم، بلکه ورزش می‌کنم، چون آن را دوست دارم.»

گاهی می‌خواهید از تلاش کردن دست بکشید... ارزشش را ندارد؟ به یاد بیاورید که شما این گونه نیستید، به خاطر داشته باشید کسی در عرق خود غرق نمی‌شود!

اگر بی انگیزه هستید و برای مدتی به باشگاه نرفته اید، امروز بهترین روز برای شروع کردن است.

از شکست خوردن نترسید. برای بهترین بودن باید خودتان را مجبور کنید. یادتان باشد که برای موفقیت باید نترس باشید.

به خاطر داشته باشید که شما این کار را فقط برای خودتان انجام می‌دهید. پس برای خود اهدافی تعیین کنید که به شما انگیزه دهند، تا هر روز صبح پر انرژی از تخت بلند شوید.

در بین برنامه‌های روزانه‌ی شما یک ساعتی که در باشگاه می‌گذرانید، لحظات بسیار زودگذری هستند. یک ساعت ورزش کردن فقط ۴ درصد از روز شما را می‌گیرد. پس بهانه نیاورید.

شما این کار را برای هیچ کس انجام نمی‌دهید. اطرافیان شما ممکن است تلاش شما را ببینند، اما از روی حسادت روحیه‌تان را تضعیف کنند؛ پس برای این که دیگران به شما افتخار کنند تلاش نکنید، هرگز در زندگی برای جلب رضایت اطرافیان سعی نکنید.

وقتی کاری را انجام می‌دهید به این معنی است که به آن نیاز دارید. زمانی بدویید که می‌توانید. اگر نمی‌توانید، راه بروید. اگر نمی‌توانید، سینه خیز بروید... فقط منصرف نشوید!

به جای موکول کردن به آینده همین حالا انجامش دهید. اگر فقط باید حرکت کنید می‌توانید سریع‌تر به سرانجام برسانیدش و بعد از آن به ادامه روز خود برسید.

شما مجبور نیستید وزن کم کنید فقط باید سالم باشید. شما همیشه زیبا خواهید بود، در حال حاضر فقط تصمیم گرفته اید تا سالم تر، خوش اندام تر، سریعتر و قوی‌تر باشید.

این کار سخت خواهد بود، اما بسیار ارزشمند است هزینه‌ای که بابت نظم می‌پردازید، از درد پشیمانی کمتر است.

این مسئله اصلا مربوط به چیزی نیست که اجتماع درباره‌ی اندام‌تان به شما تلقین می‌کند؛ بلکه مربوط به چیزی است که دکتر در خصوص سلامتی تان می‌گوید. وزن کم کردن «دشوار» است، اضافه وزن هم «دشوار» است... پس یکی از این دو «دشوار» را انتخاب کنید.

این جمله مورد علاقه من است: تمرین کردن جشنی است برای توانایی و قدرت بدن شما نه یک تنبیه برای چیزی که می‌توانستید بخورید.

نباید، چون ورزش می‌کنید هر غذایی را بخورید. با خودتان خوش رفتار باشید، از بدن‌تان با غذای سالم محافظت کنید. هیچ وقت به خودتان با غذا خوردن پاداش ندهید، شما سگ نیستید!

حتی اگر به خوبی ورزش می‌کنید باید به تغذیه تان هم توجه کنید؛ بدنی که مورد نظر شماست با نشستن به دست نخواهد آمد.

بدن شما تعریف کننده‌ی شما نیست. شما چاق نیستید. شما چربی دارید و چربی شما را تعریف نمی‌کند.

آینده به کاری که امروز انجام می‌دهید بستگی دارد؛ پس خودتان آینده و سلامتی تان را شکل دهید.

از کنجکاوی خود استفاده کنید تا بهترین تان را پیدا کنید. شما می‌دانید که اگر ورزش را رها کنید چه اتفاقی خواهد افتاد... حالا ببینید اگر آن را رها نکنید چه رخ خواهد داد؟

اگر از «شروع کردن»‌ها خسته شده اید دست از «رها کردن»‌ها بردارید؛ شما مجبور نیستید دوباره از ابتدا همه چیز را شروع کنید.

صبور باشید تا نتیجه بگیرید. وقتی نتایج را ببینید، تلاش یک اعتیاد خواهد شد.

به عادات خود توجه کنید نه به وزنتان! اگر تنقلات و غذای ناسالم می‌خورید و طبق عادات همیشگی رفتار می‌کنید حالا بهترین زمان است که متوجه شوید چرا به وضعیت ایده ال خود دست نمی‌یابید؛ و در آخر این مقاله را با یک جمله کوتاه که به شما انگیزه لازم می‌بخشد، به پایان می‌رسانم: «تو نمی‌دانی چقدر قوی هستی، تا زمانی که قوی بودن تنها چاره ات باشد.»

حالا منتظر چه هستید؟ از روی کاناپه بلند شوید، به باشگاه بروید و ورزش کردن را شروع کنید!