آخرین وضعیت استخدامی قبول شدگان در آزمون قوه قضاییه

وزیر دادگستری در رابطه با پیگیری وضعیت استخدامی قبول شدگان در آزمون قوه قضاییه در دولت اظهار کرد: واقعیت این است که در این رابطه هم دولت و هم قوه قضاییه حرف‌هایی برای گفتن دارند.

اخبار اجتماعی- وی افزود: دولت اعتقاد دارد که کاش هماهنگی‌های قانونی استخدامی این افراد قبل از برگزاری آزمون انجام بیشتر انجام می‌شد.

وزیر دادگستری گفت: اگر هماهنگی‌ها بهتر و بیشتر انجام می‌شد، ممکن بود کار خیلی زودتر به سرانجام می‌رسید.

آوایی تصریح کرد: از سوی دیگر قوه قضاییه با کمبود نیرو مواجه است و نیاز مبرم به استخدام همکاران اداری دارد.

وی ادامه داد: حتما باید در تعداد استخدامی‌ها متناسب با وسع و امکانات موجود دولت هماهنگی صورت گیرد، گرچه ممکن است نیاز قوه قضاییه به استخدام نیرو‌های جدید خیلی بیشتر از امکاناتی باشد که برای دولت مقدور است.

وزیر دادگستری گفت: بنده در این خصوص پیگیری و مکاتباتی با رئیس جمهور و با انصاری معاون رییس جمهور چندین جلسه مذاکره داشتم.

آوایی ادامه داد: قرار بود هفته قبل تعدادی از مسئولان قوه قضاییه در وزارت دادگستری حضور پیدا کنند و جلسه هماهنگی در این خصوص برگزار شود که برای معاون رییس جمهور ماموریتی کاری پیش آمد و این جلسه منتفی شد، انشاالله اول هفته آینده این جلسه هماهنگی با حضور نمایندگانی از دولت و قوه قضاییه برگزار می‌کنیم و امیدوارم در این جلسه بتوانیم موانع موجود را برطرف و این مشکل را تا حدود حل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اختلاف دولت و قوه قضاییه بر سر تعداد استخدامی و یا بودجه در نظر گرفته شده برای قبول شدگان است، گفت: در خصوص هر دو مورد بین دولت و قوه قضاییه مورد اختلاف است.

وزیر دادگستری افزود: دولت عددی را استخدامی نیرو‌های جدید مطرح کرده است که ممکن است دولت به دلیل محدودیت‌هایی که دارد نتواند این تعداد را استخدام کند، موضوع بعدی در خصوص بودجه مورد نیاز است که باید با سازمان مدیریت هماهنگی لازم صورت گیرد.

آوایی بیان کرد: از ابتدا ناهماهنگی‌هایی وجود داشت که امیدوارم هفته آینده بتوانیم این ناهماهنگی‌ها را به هماهنگی تبدیل کنیم تا مشکلی افرادی که در این آزمون قبول شده اند تا حدودی حل شود.