جنایت تروریست‌ها را هیچ گاه فراموش نمی‌کنیم

غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در نشست خبری ویژه بزرگداشت هفته قوه قضائیه، به تشریح برنامه‌های این قوه پرداخت.

اخبار اجتماعی- وی در ابتدای این نشست بیان کرد: در آستانه تیرماه و شهادت جمعی از شهدای سال 1360 هستیم. این روز را گرامی می داریم. هیچگاه یاد و خاطره شهید بهشتی و جنایتی که تروریست ها بعد از انقلاب و مخصوصاً در دهه اول انقلاب و مخصوصاً 7 تیر انجام دادند از ذهن مردم محو نخواهد شد.

وی افزود: مردم به یاد دارند که این تروریست‌ها از سمت چه کسانی حمایت شده و می‌شوند و این ننگ بر کشورهایی که این تروریست‌ها را حمایت کردند و می‌کنند باقی خواهد ماند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: بدیهی است که در گام دوم انقلاب باید در همه بخش‌های نظام اقدامات تحولی و نو برداشته شود و قوه قضائیه هم از این امر مستثنی نیست و در این دوره جدید که ریاست محترم قوه قضائیه همزمان با گام دوم انقلاب‌دوره‌شان همزمان شده برنامه‌هایی دارند.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه اظهارداشت: قرار است برنامه ها در ۳ بخش کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت انجام خواهد شد.

وی افزود: یکی از مواردی که در سند تحول قوه قضائیه پیش بینی شده استفاده از ظرفیت‌های موجود در قوه قضائیه است و ما مطالعه کردیم که ببینیم آیا از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کردیم یا خیر و برای این کار از همه صاحب‌نظران قوه قضائیه صحبت شد و سیاست‌های کلی هم ملاحظه شد که می‌شود با روحیه انقلابی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های دو قوه دیگر باید انجام شود، گفت: هیأت رئیسه و تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس با ریاست قوه جلساتی داشتند و متعاقب آن برنامه‌ریزی شد که چگونه می‌شود از ظظرفیت بیشتر مجلس در گام دوم انقلاب استفاده کرد.

اژه‌ای گفت: در حال برنامه ریزی هستیم که جلسات مشترکی با دولت و کل هیأت دولت داشته باشیم تا در آنجا هم بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان استفاده از ظرفیت‌های مردمی در گام دوم انقلاب نیز اظهارداشت: در این مدت کوتاه رئیس قوه قضائیه به ۶ استان سفر کردند و با مجموعه دستگاه قضائی آن استان، حقوقدانان، وکلا، دانشجویان، اصحاب رسانه، حوزه علمیه و با بعضی از افراد در بخش خصوصی و با بعضی از بخش‌های دیگر جامعه ظرف همین مدت جلسه داشتند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در خصوص مسائلی مانند زنان، در جامعه نقطه نظراتی گرفته شده و برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت ریخته و در حال اجرا هستیم.

وی گفت: از اول اردیبهشت تا امروز 10 آئین نامه و لایحه‌ بررسی شد که زمان قانونی بخشی از آنها هم گذشته بود. 

وی اضافه کرد: 6-7 آئین‌نامه دیگر نیز ظرف هفته‌های آینده در حال انجام است و اگر مجموعه‌ این آئین‌نامه‌ها در دولت و مجلس انجام شود یک قدم بزرگی برای بعضی از اموری که تا الان ما در آنجا ایراد داشتیم انجام خواهد شد.

ادامه دارد...