سیاسی شدن شورایاری‌ها خوب نیست

 احمد مسجد جامعی در اولین گردهمایی اعضای هیأت‌های اجرایی مناطق بیست و دوگانه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها ی شهر تهران اظهار داشت: باید برای داشتن شهری مهربان برنامه‌ریزی کنیم و در مهربانی یک نکته وجود دارد و اینکه همه در شهر احساس کنند سهم و نقشی دارند. 

اخبار اجتماعی-  وی افزود: شورایاری‌ها نهادهای اجتماعی و مدنی هستند که زمینه مهربانی در شهر را ایجاد می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم گام‌های مؤثر را در این زمینه برداریم. 

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه در ساختار اجرایی به دنبال به هم پیوستن هستیم، گفت: این مسئله می‌تواند در اداره امور کمک کند و موجب شکوفایی و خلاقیت شود که این موضوع در حوزه‌های مختلفی از جمله اقتصاد سلامت در دنیا مدنظر قرار گرفته به طوری که خلاقیت در اقتصاد رتبه بالاتر از حمل و نقل کسب کرده است. 

مسجدجامعی بیان داشت: شورایاری‌ها از وظایف آنها این بوده که مسائل منطقه را حل کنند، بنابراین توجه به آنها حائز اهمیت است، اینکه به طور مثال روشنایی محله اگر مشکل داشت آن را به اداره برق اطلاع دهند، گامی مؤثر در کمک به رفع مشکلات شهروندان به شمار می‌رود. 

وی بیان داشت: در دوره سوم شورایاری‌ها سندی تهیه شد که شورایاری‌ها در اعتبار و بودجه محلی تصمیم‌گیر باشند و آموزش بودجه‌نویسی محلی را به شورایاران آموزش دادیم.

وی به نقش شورایاری‌ها در بودجه شهری اشاره کرد و گفت: انتخابات شورایاری‌ها نوعی تمرین در مدیریت شهری است، ولی باید توجه داشت که شورایاری‌ها فعالیت سیاسی نمی‌کنند، ما نیز به این موضوع توجه داریم. 

وی تصریح کرد: محور قرار دادن سیاست سم مهلکی برای شورایاری‌ها است و در واقع سیاسی شدن شورایاری‌ها به دلیل اینکه فعالیت آنها در مسیر اجتماعی است، خوب نیست. 

وی بر برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور و با مشارکت حداکثری تأکید کرد و گفت:‌ ما نیز جهت پشتیبانی در این زمینه برنامه‌هایی خواهیم داشت و جلساتی با نهادهای دینی، سازمان‌های مردم‌نهاد و... خواهیم داشت. 

وی گفت: فضا را باید برای شرکت در انتخابات همه اقشار فراهم کنیم تا شهروندان جایگاه رأی خود را احساس کنند. بخشی از تبلیغات در این زمینه سراسری است، ولی تبلیغات محلی نقش زیادی دارد.

وی به ضرورت مشارکت زنان در شورایاری‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:‌حضور زنان در دوره سوم بیشتر از دوره چهارم شورایاری‌ها و این روند قابل قبولی نیست و این دوره باید شاهد حضور بیشتر زنان و جوانان در شورایاری‌ها باشیم.