با این ۶ ماده غذایی به جنگ اگزمای پوستی بروید

برخی از مواد غذایی منجر به ایجاد خارش‌های پوستی یا همان اگزما می‌شوند، پوست افراد پس از مصرف برخی مواد غذایی واکنش نشان می‌دهدو  اگزما و جوش ایجاد می‌کند؛ در اینجا چند ماده غذایی که ضد اگزما وحساسیت هستند، معرفی می‌کنیم.

ماهی

اخبار اجتماعی- ماهی‌ها از امگا ۳ و اسیدهای چرب مفید تشکیل شده‌اند و به همین دلیل است که اغلب پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند که برای از بین بردن اگزمای پوستی باید حتما ماهی بخورید؛ ماهی علاوه بر اینکه خاصیت ضد اگزمایی دارد سبب حفظ سلامتی مغز و حافظه هم می‌شود.

ماست پروبیوتیک

ماست خاصیت سردی دارد و به همین دلیل سبب از بین رفتن اگزماهای پوستی می‌شود، همچنین این ماده غذایی باکتری‌های مفیدی دارد که می‌تواند سلامت روده را تضمین کند.

آجیل‌ها

با وجود اینکه آجیل‌ها گرم هستند و سبب ایجاد جوش روی پوست می‌شوند، اما هیچ گاه اجازه نمی‌دهند که اگزماهای پوستی خودنمایی کنند، در آجیل امگا ۳ و اسیدهای چرب مختلفی به کار رفته است که می‌تواند سبب حفظ سلامت پوست شود.

جگر

در جگر میزان زیادی سلنیوم وجود دارد که این ماده با خارش و اگزما مبارزه می‌کند، اگر روی پوست شما اگزما ایجاد شده است باید حتما از این ماده غذایی کمک بگیرید.

غلات

برای مقابله با اگزما باید از غلات و جوانه‌ها استفاده کنید، مصرف این مواد غذایی در سالاد یا کنار غذاهای اصلی می‌تواند سبب از بین رفتن اگزماهای پوستی شود.

تخم کتان

تخم کتان برای درمان اگزما گزینه بسیار مناسبی است، در این ماده غذایی امگا ۳ و امگا ۶  وجود دارد و می‌تواند اگزما و جوش‌های پوستی را درمان کند.