مردم می‌خواهند شرایط مطلوب‌تری در شهر داشته باشند

مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: آغاز دهه کرامت را به همه عزیزان تبریک می‌گویم.

اخبار اجتماعی-فراهانی خاطرنشان کرد: تهران با جمعیتی معادل ۹ میلیون نفر بیست و چهارمین شهر پرجمعیت جهان است و سهم ۲۱ درصدی از تولید ناخالص کشور را دارد.

وی افزود: تهران از مجموعه سرمایه‌ها و ظرفیت‌های بزرگی برخوردار باشد و دارای تنوع قومی و عملکردی است و این سرمایه ارزشمند می‌تواند در حل مسائل کشور نقش‌آفرینی کند.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: استقرار مدیریت شهری توانمند بدون حضور همه‌جانبه مردم ممکن نخواهد شد و یکی از عرضه‌های حضور مردم انتخابات شورایاری‌هاست.

فراهانی گفت: قانون‌گذاران بعد از بیان اصل ششم قانون اساسی به نقش شوراهای محلی اشاره کرده و در این خصوص صراحتاً تأکید شده است که باید اقدامات و کارها با مشورت و به صورت شورایی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران من در شورای شهر اول در ۴ آبان ۱۳۷۸ طرح تشکیل شورایاری‌ها را تصویب کردند و امروز که در آستانه بیستمین سال تشکیل شورایاری‌ها هستیم می‌بینیم که همچنان این انتخابات پرشور در حال برگزاری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: از همه اصناف و فعالان تقاضا می‌شود برای حضور مؤثری در انتخابات قدم بردارند تا شعار تهران شهری برای همه تحقق پیدا کند.

فراهانی ادامه داد: مردم تهران از باغ آذری تا باغ فردوس نمایندگانی دارند که می‌توانند صدایشان را به گوشمسؤولان و اعضای شورای شهر برسانند.

وی تصریح کرد: تهران از کوچه‌هایش تشکیل می‌شود و اگر شهروندان مطالبه‌ای در محله خود دارند باید در انتخابات شورایاری‌ها قدم برداشته و برای انتخاب درست تلاش کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید کارهای اجرایی و تصدی‌گری‌های فعلی را به مردم واگذار کنیم تا به این ترتیب شهرداری کوچک‌تر شود.

فراهانی گفت: مردم می‌خواهند شرایط مطلوب‌تری در شهر داشته باشند و شهر و فضای زندگی‌شان کیفیت بهتری پیدا کند و ما باید در این راستا قدم برداریم.