حجاج توصیه‌های مدیران کاروان را جدی بگیرند

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم بدرقه اولین گروه حجاج به مقصد مدینه، با اشاره به شعار حج امسال، خودسازی، هویت دینی و تمدن اسلامی گفت: حجاج به نمایندگی از ملت بزرگ ایران، توفیق زیارت بیت الله الحرام و قبور متبرک ائمه بقیع را پیدا می‌کنند.

اخبار اجتماعی-وی افزود: امیدواریم این سفر حج همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند یک عبادت متفاوت و فرصتی برای خودسازی و تعامل باشد.

رشیدیان ادامه داد: نهاد‌ها، ارگان‌های متعدد و کارگزاران در امور حج مشغول خدمت هستند و تمامی تلاش خود را برای سیاست‌گذاری مناسب، برنامه‌ریزی و تهیه مقدمات حجِ با عزت و کرامت و آرامش زائرین و ارتقاء کیفیت خدمت در تمامی مراحل به کار گرفتند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: همه این تلاش‌ها و پیگیری‌ها برای برگزاری حجی توام با آرامش روان و زمینه ساز برای بهره‌های گسترده فرهنگی و معنوی و اخلاقی بوده است.

وی با بیان اینکه ما در یک کشور خارجی مشغول عملیات هستیم و این عملیات ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شود، که ما تحقق همه خواسته‌ها و برنامه‌های خود را شاهد نباشیم، اظهار کرد: همه تلاش کردند و کشور عربستان هم در مذاکرات و در مقدمات سفر تمام تلاشش این بود که در واقع خدمات و تعاملات در این حوزه، زیر سایه روابط و تعاملات سیاسی دو کشور نباشد.

رشیدیان اظهار کرد: تا امروز همه موارد به خوبی پیش رفته، اما نباید فراموش کرد که ما در یک کشور خارجی هستیم و بایستی محدودیت‌هایی که در این کشور برای ما وجود دارد بشناسیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حج، یک عبادت جمعی و در حرکت است و ممکن است، در این سفر مشکلات و مسائلی پیش بیاد، بیان کرد: اقامت در ایام تشریق، در عرفات و مشعر و منا یک زندگی اردوگاهی است که نیازمند به آمادگی روحی و جسمی و همکاری و سعه صدر است.

وی با اشاره به مدت زمان اقامت زائران در سرزمین وحی گفت: تمام تلاش خود را برای زمان اقامت زائران به کار بردیم تا بیشتر از ۳۵ روز باشد، اما تعلیمات و برنامه‌هایی که کشور عربستان در خصوص برنامه‌های پروازی به همه کشور‌ها از جمله ما ابلاغ کرده است؛ برای بعضی از کاروان‌ها اقامتشان بیش از ۳۵ روز خواهد شد.

وی با تاکید بر جدی گرفتن توصیه روحانیون و مدیران کاروان‌ها ها در ایام حج و اقامت در کشور عربستان تاکید کرد: حجاج به تمام آموزش‌های روحانیون و مدیران کاروان عنایت و توجه لازم را داشته باشند .

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تمام مقدمات کار در حوزه‌های مسکن حمل و نقل، تغذیه و تدارکات بهداشت و درمان انجام شده و عزیزان ما امروز در مدینه منوره منتظر استقبال از شما هستند.