معاون شهردار تهران اجازه واگذاری ساختمان به بهزیستی را نمی‌دهد

انوشیروان محسنی بندپی در نشست صمیمانه جوانان استان تهران به مناسبت روز جهانی جوان که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: هر کشوری که کاهش فقر، بیکاری، رفع تبعیض و نابرابری را از اهداف مدنظر خود قرار دهد، قطعاً توسعه خواهد یافت.

اخبار اجتماعی_ وی بیان داشت: دولت تلاش کرده است به هر آنچه که قول داده عمل کند و 30 درصد اشتغال را در اختیار زنان قرار داده و سن مدیریت را کم کرده است و این موضوع را می‌توان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دید.

استاندار تهران به آمار طلاق و ازدواج در استان تهران نیز اشاره کرد و گفت: 47 درصد طلاق‌ها در 5 سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد و ما در سازمان بهزیستی تلاش کردیم که آموزش‌های قبل از ازدواج را اجرایی کنیم و غربالگری ژنتیک را نیز انجام دادیم که حاصل ازدواج‌ها فرزندان معلول نباشد و توانستیم کاهش معلول‌زایی نیز داشته باشیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: شاید نتوانیم برای جوانان در دستگاه‌های دولتی کار ایجاد کنیم ولی وام و تسهیلات به آنها پرداخت می‌شود و می‌تواند طرح‌های خود را بیاورند و ما از این طرح‌ها حمایت خواهیم کرد تا میزان اشتغالزایی جوانان نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در بعضی از شهرستان‌ها با 400 هزار نفر جمعیت، تخت بیمارستانی نداریم، گفت: همچنین به تناسب جمعیت شهر تهران، پارک و فضای سبز کم داریم و باید در شهرستان‌ها نیز پارک بانوان ایجاد شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: جوانان تمامی کارگروه‌های استانداری را رصد کنند و اگر نیاز دیدند در کارگروهی می‌توانند حضور پیدا کنند این موضوع را مطرح کنند و ما نیز موافقت خواهیم کرد چراکه به تجربیات جوانان بسیار اضافه می‌کنند.

وی تأکید کرد: در شهر تهران قائل به انضباط شهری هستیم و هر گروهی نمی‌تواند زیست شبانه مجزایی را اجرا کند ولی در قالب مجوزهای قانونی ما نیز کمک خواهیم کرد. وزارت بهداشت اخیرا اعلام کرد که سلامت غذاهایی که در زیست شبانه ارائه می‌شود را نمی‌تواند تایید کند و در این زمینه مسؤولیتی ندارد. نیروی انتظامی نیز اعلام کرده که در زیست شبانه با محدودیت‌هایی مواجه است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: موسیقی‌نوازان در خیابان‌ها حضور دارند و ما نگاه گدای مدرن به آنها نداریم، بلکه جوانانی هستند که دنبال کارهای هنجارشکن نرفتند و ما نیز باید در قالب مجوزهای قانونی و نظم و انضباط شهری از آنها حمایت کنیم.

وی افزود: شهرداری تهران نیز موظف است در چارچوب قانون به مصوبه هیات وزیران و مصوبه شورای اجتماعی کشور در خصوص کودکان کار و خیابانی بپردازد.

محسنی بندپی بیان داشت: ‌در خصوص معتادان بهبودیافته نیز متاسفانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اجازه نمی‌دهد که 11 ساختمان در این زمینه در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد و این اقدام نیز مصوبه قانونی دارد و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرده است که زیر بار این مصوبه قانونی نمی‌رود و ما نیز این موضوع را از طریق حقوقی پیگیری خواهیم کرد.