به زودی؛ تهیه طرح حمایت از حیوانات در سازمان محیط زیست

اصغر دانشجویان معاون امور حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست در مجلس شورای اسلامیبا اشاره به توقف لایحه حمایت از حیوانات در مجلس اظهار کرد: طرح لایحه حمایت از حیوانات از چهار سال گذشته به مجلس شورای اسلامی ارائه شده بود که به دلیل برخی ایرادات تاکنون متوقف شده است.

اخبار اجتماعیبه گفته دانشیان، لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همان سال لایحه حمایت از حیوانات را به کمیسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی ارسال کرده بود و دستور داده بود که بند و یا تبصره‌ای به قانون مجازات اسلامی اضافه شود، اما این کار تاکنون صورت نگرفته است.

او افزود: در تلاش هستیم که طرح و یا لایحه جدیدی را برای حمایت از حقوق حیوانات به معاونت طبیعی سازمان محیط زیست ارائه دهیم تا از آن طریق بتوانیم این طرح را به مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم.

دانشیان گفت: متاسفانه در چند سال اخیر شاهد آزار و اذیت‌های حیوانات توسط برخی از افراد هستیم که برای حمایت از حقوق حیوانات و مجازات این افراد باید فکر اساسی کرد.

معاون حقوقی سازمان محیط زیست اظهار کرد: اگر بتوانیم ایرادات و اشکالات طرح قبلی حمایت از حیوانات را برطرف کنیم می‌توانیم از طریق دولت این طرح را دوباره به مجلس شورای اسلامی بازگردانیم.