یک ماه دیگر سردیس قیصر امین پور جایگذاری می‌شود

مجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در توضیح آخرین جزئیات مراحل ساخت سردیس قیصر امین‌پور توسط این سازمان (زیباسازی شهرداری تهران) ،گفت: همکاران ما در شهرداری منطقه ۲ اعلام کردند که پس از سرقت سردیس قیصر امین‌پور، پایه نصب شده آن خالی مانده و این پایه به تنهایی ظاهر زیبایی ندارد.

اخبار اجتماعی-موسوی ادامه داد: پس ارائه درخواست از شهرداری منطقه ۲مبنی‌بر ساخت مجدد سردیس قیصر امین‌پور، ما موضوع را بررسی کردیم و با هنرمندی که پیش‌تر وظیفه ساخت سردیس قیصر امین‌پور را داشت، صحبت کردیم تا این اطمینان حاصل شود نمونه اولیه سردیس هنوز نزد هنرمند سازنده آن موجود است یا خیر که خوشبختانه هنرمند سازنده سردیس اعلام کرد نمونه اولیه سردیس هنوز موجود است و تنها نیاز به تعمیرات دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که سردیس جایگزین قیصر امین‌پور تا چه زمانی ساخته و آماده نصب می‌شود، گفت: برخی از رسانه‌ها وعده ۲ هفته‌ای برای ساخت و جایگذرای سردیس دادند که به نظر من سازمان زیبا سازی ظرف مدت یک ماه آینده سردیس جدید قیصر امین پور را آماده و جهت جایگذرای در محل به شهرداری منطقه ۲ تحویل می دهد.

موسوی در پاسخ به این سوال که پیش‌تر اعضای شورای شهر تهران و مردم نسبت به سردیس‌های ساخته شده و شباهت نداشتن آن به هنرمندان انتقادهایی داشتند، آیا سرعت در زمان تحویل سردیس کیفیت و شباهت آن‌را فدا نمی‌کند، گفت: سردیس باقی‌مانده نزد هنرمند همان نمونه اولیه سردیس قیصر امین‌پور است و به طور حتم سردیس جایگزین تفاوتی با سردیس اولیه ندارد.

پیش‌تر رسول کشت‌پور شهردار منطقه ۲تهران اعلام کرد: بر اساس رایزنی های صورت گرفته با سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران ظرف مدت کوتاهی سردیس جدید قیصر امین پور ساخته و جای‌گذاری می شود.