تذکر عضو شورای شهر به شهرداری درباره کوره آجرپزی

چندی پیش زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود نسبت به رهاسازی کوره‌های آجر‌پزی، به شهرداری تهران تذکر داد.

اخبار اجتماعی - زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران درباره جزئیات تذکر خود گفت: همواره شهر تهران رو به گسترش بوده و اینگونه نبود که کوره‌های آجر پزی در داخل شهر‌ها ساخته شود، بلکه پایتخت با گسترش خود کم کم کوره‌های آجر پزی را در دل خود قرار داد.

نژادبهرام با تأکید به اینکه کوره‌های آجر پزی پیش‌تر در حاشیه شهر‌ها بودند، تصریح کرد: کوره‌های آجر پزی همانند کارخانه‌های ایران‌خودرو، کفش ملی و غیره خارج از شهر بودند که با گسترش شهر جزئی از شهر شدند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پس از قرارگیری کوره‌های آجر پزی در پایتخت از فعالیت آن‌ها جلوگیری شد، گفت: پس از آن‌که از فعالیت کوره‌های آجر پزی جلوگیری به عمل آمد، کوره‌های آجر به مکان‌های بی دفاع شهری و متروکه تبدیل شدند که بستر هرگونه معضل اجتماعی را فراهم کرد.

او با اشاره به اینکه ۸ کوره‌ آجر با شهرداری تهران وارد معامله شده‌اند، افزود: ۸ کوره‌ آجر پزی با شهرداری منطقه وارد قرارداد مشترک شدند، اما باید اعلام کنم که بقیه آن‌ها بلاتکلیف هستند و ما باید طرح ساماندهی آن‌ها را هرچه زودتر آماده کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ۳۰ کوره آجر پزی در پایتخت وجود دارد، تصریح کرد: می‌توانیم از این ظرفیت برای احداث پارک شادی، فروشگاه و فضای تفریحی استفاده کنیم و این وظیفه ماست.

نژادبهرم در پاسخ به این سوال که آیا مکان قرارگیری کوره‌های آجر در پایتخت ظرفیت ایجاد چنین فضا‌هایی را دارد؟ گفت: می‌توانیم با ایجاد محل‌هایی، این فضا‌ها را از مقیاس محله محور خارج و به یک پروژه فرامحله‌ای تبدیل کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر کوره‌های آجر پزی رها شده، یک خسارت برای پایتخت محسوب می‌شوند، تصریح کرد: اگر ظرفیت جمع شده را بتوانیم فعال کنیم، به طور حتم می‌توانیم از این نهاد‌ها به عنوان یک ظرفیت استفاده کنیم.

نژادبهرام با اشاره به کارخانه پتوبافی گفت: پیش‌تر کارخانه پتوبافی نزدیک به هزاران نفر کارگر داشت که امروز این کارخانه بدون استفاده و متروکه رها شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر به جد دنبال این موضوع هستیم تا کارخانه پتوبافی با شهرداری تهران تهاتر شود، تا بتوانم آن را به کارخانه فناوری و نوآوری تبدیل کنیم و آنگاه شاهد خواهیم بود که منطقه ۹ تهران چه رونقی خواهد گرفت.

نژادبهرام با اشاره به اهمیت آزادسازی ظرفیت‌ها در مراکزی چون کوره‌های آجرپزی گفت: تا زمانی که مراکزی چون کوره‌های آجرپزی به صورت متروکه و یا به صورت انبار رها شده‌اند، رونق ندارند و اگر بتوانیم انرژی این اماکن را آزاد کنیم، تمام تهدیدها به فرصت و ظرفیت تبدیل خواهند شد.