برنامه‌های هفته گردشگری در استان تهران

پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: برنامه های هفته گردشگری (5 الی 12 مهر ) با توجه به شعار سال که با محوریت آموزش و مهارت از سوی معاونت گردشگری کشور  پایه گذاری شده است، در دو بخش جامعه عام شامل تمام شهروندان و جامعه خاص فعالین و دانشجویان صنعت گردشگری در استان تهران برگزار می‌شود.

اخبار اجتماعیوی با تاکید اینکه برنامه‌های هفته گردشگری در سال 98 با مشارکت و همکاری اصناف و اتحادیه های گردشگری برنامه ریزی و برگزار خواهد شد، افزود : بیش از 30 برنامه در قالب نشست و کارگاه آموزشی، نمایشگاه صنایع دستی، تورهای تهرانگردی و شهرستان گردی در سطح استان تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت : از تاریخ 6 الی 10 مهرماه هر روز سه کارگاه و نشست  آموزشی به صورت حضوری و مجازی با مشارکت انجمن موسسات گردشگری برای علاقه مندان برگزار می‌شود.

جانفشان افزود: تورهای شهرستان گردی در شهرستان‌های ری، ورامین، شهریار، قرچک، ملارد و پاکدشت برای علاقه مندان برگزار می‌شود؛همچنین تور پیاده روی فعالین صنعت گردشگری در بافت تاریخی تهران قدیم نیز با مشارکت انجمن صنفی راهنمایان و دفاتر خدمات گردشگری روز جمعه 5 مهرماه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور توجه حداکثری به رشد  اقتصاد هنر در توسعه گردشگری پایدار نیز نمایشگاه‌های صنایع دستی در شهر تهران و شهرستان‌های استان با تخفیف 15 درصدی در عرضه آثار هنری برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران تصریح کرد: همچنین تخفیف 15 درصدی در مراکز اقامتی و پذیرایی منتخب نیز از تاریخ 5 الی 12 مهر به میهمانان تهران عرضه می‌شود.

وی برنامه های هفته گردشگری را به شرح زیر اعلام کرد:

6 الی 10 مهر  ساعت 17 الی 19:30 برگزاری کارگاه آموزشی در موزه فرش با مشارکت  انجمن موسسات و مراکز آموزش گردشگری.

6 الی 10 مهر ساعت 20 الی 21 گپ و گفت با چهره‌های موفق در صنعت گردشگری در  محل انجمن موسسات و مراکز آموزش گردشگری

6 الی 10 مهر ساعت 22 الی 23 دوره آموزش مجازی با مشارکت  انجمن موسسات و مراکز آموزش گردشگری.

4 مهر برگزاری کارگاه آموزشی " باک پر سفر کنیم" با محوریت ترویج یک سفر ایمن و لذت بخش ساعت 15 الی 17 در محل موزه پمپ بنزین در خیابان سعدی

5 مهر پیاده روی فعالین صنعت گردشگری ساعت 8:30 صبح از خانه تاریخی مهربان.

همچنین علاقه مندان برای اطلاع و شرکت در تورهای تهرانگردی و شهرستان گردی در استان تهران با ارسال واژه هفته گردشگری به سامانه 5000542020 می‌توانند از برنامه‌های این هفته مطلع شوند.