واکنش قنادان به برخی انتقادات در خصوص عملکرد تاکسی‌های گردشی

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به برخی انتقادات در خصوص عملکرد تاکسی‌های گردشی، گفت: اعمال سلیقه در حوزه نرخ‌ها از سوی تاکسی‌های گردشی مزمن بوده، اما با ظهور تکنولوژی این موضوع در دست بررسی و در نهایت حل و فصل قرار گرفته است.

اخبار اجتماعی- ​وی با بیان اینکه با ظهور تکنولوژی تقاضای مردم به سمت استفاده از این ابزار‌ها افزایش یافته است، افزود: با افزایش استفاده از تکنولوژی‌های روز مردم تمایل کمتری به مرور به استفاده از تاکسی‌های گردشی خواهند داشت.

وی همچنین از استقبال سازمان تاکسیرانی از استارتاپ‌های فعال در حوزه حمل و نقل مسافر، تصریح کرد: اگر استارتاپی کمک کند تا تاکسی‌های گردشی متناسب با کارکرد گردشی در نقطه‌ای سوار و در نقطه‌ای پیاده کردن مسافر نسبت به اخذ وجوه اقدام کنند به طور حتم سازمان حامی آن خواهد بود.

قنادان با بیان اینکه نظارت‌های بسیاری در خصوص تاکسی‌های گردشی در جریان است، گفت: سازمان تاکسیرانی به گزارش‌های مردمی در مورد خودرو‌های گردشی و دریافت‌های خارج از عرف آن‌ها در کمیته‌های انضباطی رسیدگی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برخی شهروندان با استفاده از تاکسیمتر نیز مخالف بوده و خواهان محاسبه نرخ تاکسی بر اساس توافق هستند، افزود: تا زمانی که تکنولوژی همه گیر نشود به طور حتم نارضایتی از عکلکرد تاکسی‌های گردشی پا بر جا خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد: طراحی سامانه‌ای برای تعیین نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی در دستور کار بوده که کارکردی همچون تاکسیمتر آنلاین دارد.

وی گفت: مردم می‌توانند شکایات خود از تاکسی‌ها چه به صورت گردشی و چه خطی با سامانه ۱۸۸۸ یا ۴۸۴۸ سامانه تاکسیرانی در جریان بگذارند.