قاتل سرطان را بشناسید

 پیاز و سیر به همراه تره فرنگی، پیازچه و صدها گونه دیگر از جنس آلیوم هستند. این سبزیجات سرشار از عطر و طعم می توانند با بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی و سرطان مقابله کنند.

اخبار اجتماعی-  در رابطه با سرطان، چندین مطالعه به طور خاص پیوند بین مصرف پیاز و سیر و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، معده و پروستات را بررسی کرده اند. به طور کلی، این مطالعات نشان داده اند که بیشتر این سبزیجات، خطر ابتلا به این سرطان ها را کاهش می دهند.

یک تیم تحقیقاتی برای بررسی ارتباط بین مصرف پیاز و سیر و بروز سرطان سینه  به مطالعه جمعیتی از زنان در پورتوریکو پرداختند و عواملی مانند سن، تحصیلات، سابقه خانوادگی، شاخص توده بدنی، وضعیت سیگار کشیدن و موارد دیگر را بررسی کردند.

آنهادریافتند که در بین زنان پورتوریکو، مصرف ترکیبی پیاز و سیر با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه همراه است.

اگرچه این مطالعه مشاهده ای بود و نمی تواند مکانیسم های موجود در این یافته ها را توضیح دهد، محققان گمان می کنند که فلاونول ها و ترکیبات ارگانوسولفور فراوان موجود در پیاز و سیر ممکن است مسئول اثرات ضد سرطانی باشند.

به طور خاص، سولفید موجود در سیر و سیستئین سولفوکسیدهای موجود در پیاز خواص ضد سرطانی در انسان و همچنین در مطالعات آزمایشگاهی روی حیوانات نشان داده اند. 

با این حال، نویسندگان همچنین محدودیت هایی در تحقیقات خود دارند. به عنوان مثال، آنها معتقدند، اندازه مطالعه به خصوص برای تجزیه و تحلیل طبقه بندی شده در مورد وضعیت یائسگی کوچک بوده است. ثانیا، تعداد افرادی که هرگز سیر یا پیاز مصرف نکرده اند، بسیار کم است تا از آنها به عنوان گروه مرجع استفاده شود. 

به همین دلیل، محققان می گویند، نتایج ممکن است ارتباط واقعی بین مصرف سیر و پیاز و سرطان سینه را دست کم گرفته باشد.