خوراکی‌هایی که زنان را در برابر سرطان سینه ایمن می‌کند

 نتایج یک بررسی جدید نشان داده است، خوردن مرغ به جای استیک و کالباس باعث کاهش قابل توجه ریسک بروز سرطان سینه در زنان می‌شود.

این پژوهش تأکید می‌کند، زنانی که گوشت قرمز زیاد مصرف می‌کنند، ۲۳ درصد بیشتر احتمال ابتلا به سرطان سینه را دارند.

به گفته کارشناسان، افرادی که مرغ مصرف می‌کنند ۱۵ درصد کمتر در معرض خطر بیماری تهاجمی قرار دارند، این درحالیست که مصرف گوشت قرمز با ابتلا به سرطان مرتبط است.

مطالعه موسسه ملی سرطان ایالات متحده رژیم‌های غذایی بیش از ۴۲ هزار زن را بررسی کرده و آن‌ها را به مدت هشت سال تحت نظر خود قرار داده است.

اخبار اجتماعیکسانی که گوشت قرمز بیشتری مصرف کرده بودند، تقریباً یک چهارم بیشتر از کسانی که کمترین مصرف را داشتند، دچار سرطان سینه شده بودند.

مشخص شده است که گوشت قرمز حاوی ترکیبات ایجاد کننده سرطان است، در حالی که طیور با فعالیت کم جهش زایی مرتبط است، استرس را کاهش می‌دهد و کمتر باعث آسیب به DNA می‌شود.

دیل سندلر، نویسنده مطالعه گفت: گوشت قرمز به عنوان یک سرطان‌زای احتمالی شناخته شده است.

وی تأکید می‌کند: «مطالعه ما شواهدی را ارائه داده که براساس آن اگر مرغ جایگزین گوشت قرمز شود ممکن است باوجود اینکه یک تغییر ساده است، اما کاهش بروز سرطان سینه را در پی داشته باشد».

آمار‌ها بیانگر آن است که یک زن از هر هشت زن در ایالات متحده و انگلیس در یک دوره از زندگی ابتلا به سرطان سینه را تجربه می‌کنند.