پاکسازی پایتخت از معتادین

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح پاکسازی، ترمیم و تثبیت مناطق شوش، هرندی، مولوی، بازار از لوث وجود خرده‌‌فروشان، توزیع‌کنندگان و معتادان متجاهر اظهار داشت: چندین جلسه برای پاکسازی محلات شوش، مولوی و هرندی برگزار کرده‌ایم و در حال حاضر نیز در مرحله تثبیت و بازسازی این مناطق هستیم.

اخبار اجتماعی- وی ادامه داد: خداوند این توفیق را به ما داد بعد از 4 دهه از انقلاب کار بزرگی را با محوریت نیروی انتظامی در این مناطق آسیب‌دیده انجام دهیم و امروز ششمین جلسه را با حضور مسؤولین و نیروی انتظامی برگزار می‌کنیم. 

سردار رحیمی ادامه داد: این مناطق در حال تثبیت و مردم این منطقه به زندگی جاری خود باز می‌گردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه سخنان خود ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به همکاران خود، گفت: چرا در سال‌های متمادی در حوزه معتادین متجاهر موفق نبوده‌ایم؟ در سال 97 ما دست به یک کار بزرگی زدیم و منطقه بسیار مهم که از لوث وجود معتادین متجاهر رنج می‌بردند پاکسازی کرده‌ایم.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات نگهداری معتادین متجاهر بوده است که این اقدام توسط تمامی دستگاه‌ها و با همراهی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و پیگیری بی‌وقفه آن و همین‌طور همکاری سپاه، سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی به ثمر رسیده است.

سردار رحیمی گفت: در بحث بازپروری نیز همکاران بهزیستی اقدامات خوبی را انجام دادند و مرکز زیادیان و سروش مهر به سطح نگهداری این معتادین اقدام کرده است. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: با گذشت چند ماه از سال جاری منطقه‌ای به وسعت بیش از 26 کیلومتر و محل زندگی 300 هزار نفر پاکسازی شده است و امروز وضعمان بهتر از قبل شده است.

وی افزود: تیم‌های ناجا به صورت مرتب از محله شوش، مولوی و هرندی بازدید می‌کنند و می‌توان گفت که این محلات تا 90 درصد پاکسازی شده است. 

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: دره فرحزاد نیز بیش از یک ماه است که گروه ویژه ضربت در آنجا مستقر شده و دیگر نقاط که تحت آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته بود از جمله دامنه رودخانه جاجرود پاکسازی شده است و تلاش می‌کنیم سال 98 سال پاکسازی پایتخت از لوث وجود معتادین متجاهر است. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: دیگر شاهد این موضوع نخواهید بود که از میان بوته‌ها معتادین خارج شوند و معتاد متجاهر نیز کمتر در سطح پایتخت خواهید دید.

وی با اشاره به اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر را تقویت کرده‌ایم، گفت: پلیس پیشگیری، گروه ضربت و یگان امداد نیز چندین عملیات موفق و تأثیرگذار در شوش، مولوی و هرندی و همین‌طور دروازه غار انجام داده‌اند و ما احتمال می‌دادیم که معتاد متجاهر از این مناطق کوچ کنند و کلونی‌های دیگری درست کنند که با یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی جلوی این موضوع را نیز گرفته‌ایم.

شناسایی 230 منزل فروش مواد مخدر

سردار رحیمی به اجرای طرح ظفر اشاره کرد و گفت: در مرحله اول طرح ظفر 230 منزل را در اقصی نقاط تهران شناسایی کردیم که به وضوح کار فروش مواد مخدر را انجام می‌دادند و از این 230 خانه 30 منزل پلمب شد و به زودی طرح ظفر 2 اجرایی می‌‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تقدیر و تشکر از قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی پا به پای ما همراه بودند و توانستیم موضوع نگران‌کننده حضور معتادین متجاهر در تهران را حل کنیم. 

وی افزود: بعد از دستگیری این افراد 6 ماه معتادین متجاهر را نگهداری می‌کنند و پس از آن آزاد می‌شوند ولی ما در این حوزه نه خسته می‌شویم و نه کوتاه می‌آییم بلکه مصمم‌تر عمل خواهیم کرد. 

سردار رحیمی افزود: بحث طرح انضباط شهری را نیز آغاز کرده‌ایم و در 10، 15 نقطه که در توزیع مواد مخدر تأثیرگذار هستند را شناسایی کرده‌ایم و در پارک دانشجو که مجموعه‌ای از انواع و اقسام آسیب‌ها را دارد و همین‌طور در بخشی از خیابان ولی‌عصر (عج) بیش از هزاران نفر فعالیت می‌کردند که پاکسازی شد و همین‌طور جنوب بازار عبد‌ل‌آباد نیز پاکسازی شده است. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: در راستای طرح انضباط شهری حد فاصل میدان قدس تا تجریش نیز پاکسازی شد و اقدامات لازم صورت گرفت و ما شاهد این بودیم که در بعضی از محلات مردم عادی جرأت حضور هم نداشتند که در حال حاضر این مشکلات رفع شده است.

وی بیان داشت: از شهرداری نیز تقاضا می‌‌شود در بخش پاکسازی و اقدامات عمرانی در این محله‌ها وارد عمل شود و باید بافت‌های محله‌هایی همچون هرندی، شوش و مولوی تغییر پیدا کند. 

سردار رحیمی افزود: در محدوده محلات شوش، هرندی و مولوی 20 تا 30 مسجد بسته شده بود که امروز این مساجد باز شده‌اند و مردم می‌توانند در این مساجد نماز بخوانند. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در کنار کارهای انتظامی اقدامات فرهنگی و ورزشی نیز می‌تواند مکمل باشد و در کنار هم و با قدرت می‌توانیم با قاطعیت و بدون خستگی اقدامات مؤثر بیشتری را انجام دهیم. 

وی تأکید کرد: ما از ابتدای این طرح تاکنون 25 هزار نفر را جمع‌آوری کرده‌ایم و شاید بعضی از اینها 10 بار نیز دستگیر و ساماندهی شده باشند. 

سردار رحیمی گفت: الان که این باور در دستگاه‌ها وجود دارد 7 ماه است که معتادین متجاهر از پایتخت جمع‌آوری شده‌اند و انسجام عمل و وحدت رویه در این کار داریم و در کنار آن نیز شرایطی مهیا شده که مردم بتوانند در محل‌شان زندگی کنند.