هشدار جدی پلیس فتا به شهروندانی که به دنبال تناسب اندام هستند

سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری ، فعالیت‌های مجرمانه در قالب ارسال لینک‌های جعلی درگاه‌های پرداخت الکترونیک و سرقت اطلاعات بانکی کاربران در قالب فیشینگ است.

اخبار اجتماعیرئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: به تازگی با مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مشاهده شده، کلاهبرداران در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان «برنامه رژیم غذایی» منتشر کرده و از کاربران می‌خواهند برای دریافت برنامه رژیم غذایی متناسب خود بر روی لینک مربوطه کلیک کنند.

وی عنوان داشت: کاربران با کلیک بر روی لینک مربوطه به یک درگاه بانکی جعلی هدایت می‌شوند و پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی مانند شماره کارت و رمز دوم، موجودی حساب آن‌ها برداشت می‌شود.

مرتضوی توصیه کرد: کاربران فضای مجازی هنگام برخورد با تبلیغات اغواکننده و لینک‌های ناشناس هوشیار بوده و بدون شناسایی هویت ارسال‌کننده یا ارائه‌دهنده خدمات، اطلاعات حساب بانکی خود را در این لینک‌ها وارد نکنند.

وی خاطرنشان کرد: به کاربران فضای مجازی توصیه می‌کنیم در صورت مراجعه به لینک جعلی ارسالی و درج اطلاعات کارت بانکی هرچه سریع‌تر به بانک مراجعه و نسبت به تغییر رمز دوم حساب اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه بهترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این نوع کلاهبرداران، مراجعه به بانک و فعال کردن رمز پویا برای حساب‌های بانکی است گفت: کاربران در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.