حضور بیش از 500 هزار تهرانی در مراسم اربعین حسینی

ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه علنی شورای شهر تهران با تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی، گفت: این ایام یکی از بزرگترین همایش‌های جهانی است.

اخبار اجتماعیوی افزود: در این مراسم عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله از همه دنیا به کربلا آمدند و جالب است که بدانید از ایران ۳.۵ میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: این در حالی است که از شهر تهران بیش از ۵۰۰ هزار نفر زائر در این مراسم داشتیم و باید از ملت و مردم عراق که همه امکانات‌شان را در اختیار زائران قرار دادند تشکر می‌کنیم.

وی افزود از همکاران مدیریت شهری که برای خدمت رسانی به این عزیزان در نجف و کربلا حضور داشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم خواسته‌های امام حسین(ع) که همان تحقق عدالت است در بین انسان‌ها بروز یابد.

امینی خاطرنشان کرد: امیدوارم از امام حسین(ع) یاد گرفته باشیم که با منطق و تعقل جلوه خوبی از مردمیت و انسانیت به نمایش بگذاریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در هفته جاری روز ملل متحد را در پیش داریم که منشور ملل متحد با امضای کشورها آغازگر کار سازمان ملل بود.

وی ادامه داد: این روز یعنی روز ۲۴ اکتبر آغاز هفته خلع سلاح بوده و این هفته به جهت پاسداشت صلح جهانی نامگذاری شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در ابتدای منشور ملل متحد به موضوع دو جنگ جهانی و تاثیرات آن بر روی زندگی انسان‌ها و ملت‌ها اشاره شده است و از همین رو بر حفظ صلح تاکید شده است.