دهلی نو در جایگاه نخست آلوده ترین شهرهای جهان

شبکه خبری " ان دی تی وی" اعلام کرد که گزارش این سازمان بر اساس بررسی روزانه کیفیت شهرهای جهان منتشر می شود.

اخبار اجتماعی- بر اساس این گزارش، در میان ۵۰ شهر آلوده جهان، دهلی نو با سطح آلودگی ۴۲۲، آلوده ترین شهر جهان شناخته شده است. پس از دهلی، شهر لاهور پاکستان و هانوی در ویتنام جایگاه دوم و سوم را به دست آورده اند.

سازمان ای کیوایر ویشوال هوای دهلی نو را "سمی" اعلام کرده که می تواند به شدت بر سلامت انسان تاثیر گذاشته و سبب بروز مشکلات تنفسی شود.

بر اساس توصیه این سازمان، ساکنین دهلی نو باید از ورزش در فضای باز خودداری کرده و ماسک های ضد آلودگی به همراه داشته باشند. همچنین باز کردن پنجره ها توصیه نمی شود و دستگاه های تصفیه هوا باید روشن باشد.

پس از "جشن دیوالی"، کیفیت هوای دهلی نو به شدت کاهش یافت و دود غلیظی سرتاسر آسمان این کلان شهر را فرا گرفت.

استانداردهای بین المللی شاخص صفر تا ۵۰ را به عنوان هوای مناسب برای تنفس معرفی می کنند.

آلودگی هوای پایتخت هند همه ساله به دلیل جشن آتش بازی دیوالی و آتش زدن زمین های کشاورزی ، دود منتشر شده از خودرو ها و ذرات خاک در فصل پاییز افزایش می یابد.

سال گذشته دولت دهلی نو یک روز پس از پایان یافتن جشن دیوالی تمام مدارس در این شهر را به مدت سه روز تعطیل کرد.پزشکان می گویند، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا از طریق جریان خون وارد قلب می شود و باعث بروز بیماری های قلبی ، حمله های قلبی و فشار خون می شود.

به گفته مقامات بهداشتی هند، آلودگی هوا باعث آسیب دائمی به ریه ها و مرگ 1.3 میلیون نفر در سال در این کشور می شود.

هند، کشوری است که به دلیل توسعه صنعتی از سوخت های دیزلی به مقدار فراوان استفاده می کند ، یکی از راهکارهای دولت هند برای مبارزه با آلودگی هوا ، استفاده حداقلی از سوخت دیزلی است.