اعتبار لازم برای احداث تصفیه‌خانه ششم تهران اختصاص یافت

انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران درباره اختصاص اعتبار احداث تصفیه‌خانه ششم تهران اظهار داشت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور اعتبار لازم برای احداث تصفیه‌خانه ششم تهران تأمین شد.

اخبار اجتماعی-​وی ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه 170 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و آب شرب مناطق 21 و 22 شهرستان تهران و همچنین شهرستان‌های شهریار، قدس، ملارد و اسلام‌شهر را تأمین و تکمیل می‌کند.

استاندار تهران بیان داشت: این تصفیه‌خانه با تأمین اعتبار بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و آب مورد نیاز حدود سه میلیون نفر را تأمین می‌کند و بر اساس دستور رئیس‌جمهور مقرر شد 90 میلیارد تومان از اعتبارات داخلی آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و 70 میلیارد تومان نیز در این خصوص اختصاص پیدا کند.

محسنی‌بندپی یادآور شد: تصفیه‌خانه هفتم نیز برای تأمین آب شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران از جمله قرچک، پیشوا و ورامین نیز تا پایان سال اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس، کمبود شدید نقدینگی، عدم تخصیص کافی اعتبار مورد نیاز طرح، تخصیص اعتبار طرح به صورت اسناد خزانه و‌ اوراق مشارکت و مشکلات ناشی از تبدیل آن‌ها به نقدینگی، نوسان نرخ ارز و عدم وجود ثبات در بازار، مشکلات قراردادی و محدودیت بوجود آمده جهت خرید تجهیزات خارجی به دلیل تحریم‌ها از جمله مشکلات تاخیر در افتتاح پروژه تصفیه خانه ششم بوده است.