هشدار‌هایی درباره دلبستگی دختران مجرد به مردان متاهل

 خانمی مجرد هستم که عاشق مدیرم شده‌ام. ایشان آقایی متأهل و دارای فرزند هستند. با اینکه می‌دانم این دلبستگی بیهوده و بی‌فایده است، ولی نمی‌توانم دست از علاقه‌ام به ایشان بکشم. لطفاً راهنمایی‌ام کنید.

راهنمایی:

اخبار اجتماعی- نمی‌توان افراد را به خاطر دلبستگی‌شان مورد شماتت قرار داد. گاه عنان و اختیار احساس و قلب از دست می‌رود و دلبستگی‌هایی کاملاً غیرطبیعی، نامعقولانه و نادرست شکل می‌گیرد، اما ادامه یافتن و دامن زدن به این دست علاقه‌مندی‌ها، کاملاً نادرست و غیراخلاقی است و به ضرر فرد تمام خواهد شد.

در گام اول برای غلبه بر این مشکل تماس خود را با ایشان به حداقل برسانید؛ یعنی تا زمانی که ضرورت وجود نداشت با ایشان تعاملی نداشته باشید. تا جایی که امکان دارد از موقعیت‌هایی که حتی احتمال می‌دهید ایشان حضور دارند دوری کنید تا برخوردتان با ایشان به حداقل یا حتی صفر برسد.

سعی کنید حتماً یک سرگرمی جدید برای خودتان ایجاد کنید که ذهن و جسمتان را با هم درگیر کنید. فعالیت‌های ورزشی خصوصاً پیاده‌روی، شنا و کوهنوردی توصیه می‌شود.

هرگاه افکار و خیالات مربوط به ایشان به ذهنتان خطور کرد تغییر وضعیت داده و سعی کنید یک فعالیت جدید را انجام دهید و شروع به کاری کنید. نگذارید افکار مربوط به ایشان در ذهنتان زیاد مانور بدهد، چون این افکار بیش ازحد در ذهنتان رسوخ کرده و لذا دور کردن افکار برایتان سخت‌تر می‌شود.

تا جایی که امکان دارد از موقعیت‌هایی که حتی احتمال می‌دهید ایشان حضور دارند دوری کنید تا برخوردتان با ایشان به حداقل یا حتی صفر برسد.

وقت خود را برای پرورش و حفظ روابط با دوستان صرف کنید. برنامه‌ای را ترتیب دهید تا در طول هفته بیرون از خانه باشید معاشرت با دوستان و نزدیکان این افکار را خودبه‌خود از بین می‌برد اگر آدم معاشرتی هستید سعی کنید تنها نمانید یا به کار یکنواختی نپردازید. در کارتان انعطاف داشته باشید اگر امروز را اختصاص به کاری دادید برای روز‌های بعد برنامه‌ریزی دیگری داشته باشید.

فعالیت‌تان را افزایش دهید تا در طول شب نیز کیفیت خوابتان بهتر شود. همچنین می‌توانید با یوگا یا مدیتیشن تسلط بیشتری بر روحتان پیدا کنید و با مراقبت از جسم و روانتان راحت‌تر از بحرانی که در آن قرار گرفته‌اید رهایی یابید.

پیاده روی

هرگاه کسل و خسته بودید در خانه نمانید. کمی پیاده‌روی تند، یا گفتگو با کسی که همیشه از صحبت کردن با او انرژی مضاعف دریافت می‌کنید، گوش دادن به موسیقی، پختن یک غذای جدید و… می‌تواند شما را برای لحظه‌ای آرام نگه دارد تا به‌مرور بتوانید با این مسئله کنار بیایید و از ایشان فاصله عاطفی بگیرید.

ضمناً توصیه می‌شود در صورت امکان برای تغییر کار اقدام داشته باشید. قطعاً یافتن شغل جدید بسیار دشوار است و من هم نمی‌گویم که محل کار را ترک کنید و مدتی بیکاری بکشید تا کاری مناسب بیابید بلکه توصیه می‌کنم در تلاش باشید تا کاری جدید بیابید و کم‌کم تغییر شغل دهید تا در فضایی آرام‌تر و به دور از تنش عاطفی باشید.