تمهیدات لازم برای برف روز گذشته صورت نگرفته بود

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران گفت: بابت اتفاقات ترافیکی روز گذشته از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم اما شهروندان باید بدانند که بارش برف در زمان پیک ترافیکی رخ داد. 

اخبار اجتماعیوی افزود: آنچه مسلم است این است که تمهیدات لازم به اندازه کافی اندیشیده نشده و باید با افراد مقصر برخورد شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز صبح در خدمت آقای حناچی بودیم و ایشان گزارشی از مشکلات دیروز ارائه کردند و خودشان هم گفتند در حال بررسی هستند که اگر در جریان مشکلات روز گذشته مقصری وجود داشت با آن برخورد کنند.

هاشمی گفت: افزایش قیمت بنزین ناشی از کاهش ارزش پول ملی و افزایش قاچاق بنزین رخ داده است و حتماً برای مدیریت شهری پیامدهایی دارد. 

وی گفت: یکی از این پیامدها افزایش تقاضای سفر خواهد بود و باید برای آن اقدام به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرد. 

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بخش قابل توجهی از منابع افزایش قیمت بنزین باید صرف نوسازی و توسعه حمل‌ونقل عمومی شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. 

هاشمی بیان داشت: باید از این چرخه معیوب پرداخت یارانه نقدی خارج شویم و این هزینه‌ها و پول‌ها در حوزه حمل‌ونقل عمومی مصرف شود.

وی افزود: پدیده آلودگی هوا با تقویت حمل‌ونقل عمومی رفع می‌شود و به همین دلیل نامه‌ای به آقای جهانگیری نوشته‌ایم و خواستار تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکل ناوگان حمل‌ونقل عمومی شده‌ایم.

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از این رو فردا هم جلسه‌ای با ایشان خواهم داشت.