درخواست هاشمی از دولت/ فعالیت‌های اقتصادی نوآورانه را رانتی نکنید

محسن هاشمی در جلسه شورای شهر تهران که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: یارانه سوخت دیدیم که چه مسئله‌ای طی روزهای گذشته ایجاد کرد و تعدادی کشته و مجروح در سراسر کشور بر جای گذاشت.

اخبار اجتماعی-وی افزود: پایه قرار دادن مسائل رانتی و یارانه ای برای هر فعالیت اقتصادی در آینده نیز می‌تواند سم باشد؛ چراکه گروهی جذب این فعالیت‌ها شده و برای حذف آن نیاز به جراحی داریم که جراحی عارضه ایجاد می‌کند.

رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: از همین تریبون از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست داریم که در فعالیت‌های اقتصادی نوآورانه رانتی وارد نشود.

هاشمی با اشاره به اینکه باید به سمت شهرهای هوشمند پیش رویم، گفت: ابتدا و پایه اصلی شهر هوشمند دیتاها است که همه ارگان‌ها باید دیتاهای خود را به اشتراک بگذارند، ولی متاسفانه این مسئله انجام نمی‌گیرد و همه سازمان‌ها دیتاهایشان را ‌یک سرمایه فرض می‌کنند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

وی گفت: به طور مثال زمانی که می‌خواهیم در شهرداری خیابانی را بکنیم، نمی‌دانیم زیر زمین مسیر کابل و لوله‌ها کجاست و یا ارباب رجوع زمانی که مسئله‌ای را می‌خواهد برطرف کند با روند پیچیده بروکراسی مواجه می‌شود و همه این مسائل به دلیل متصل نبودن دیتاها به یکدیگر است.

رئیس شورای شهر تصریح کرد: همه اطلاعات شهر به صورت پایه‌ای باید به هم متصل شود تا شهر هوشمند به وقوع بپیوندد و ما نیز در شهرداری هر شرکت و استار‌ت‌آپی را که معرفی کنند حمایت و تلاش می‌کنیم اقدامات لازم انجام گیرد.