وجود 27 کانون انتشار بو در جنوب تهران

 انوشیروان محسنی بندپی در این باره گفت: جهت غالب وزش باد از غرب به جنوب شرقی است اما در برخی مواقع سال، باد از جنوب به مرکز می‌وزد. ما در این حوزه سنجش گازهای موجود در سطح شهر را ارزیابی کردیم اما افزایش غلظتی در گاز خاصی مشاهده نکردیم.

اخبار اجتماعیوی با بیان اینکه در جنوب تهران 27 کانون انتشار بو وجود دارد که برای آنها نیز اقداماتی صورت گرفته است، تاکید کرد: بوی نامطبوع روز گذشته تهران با ناپایداری‌های جوی مرتفع شد.

محسنی بندپی که در پایان جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران و در جمع خبرنگاران سخن می گفت، با بیان اینکه در این  جلسه بر ایجاد ظرفیت برای زنانی که دچار معضل اعتیاد می‌شوند تاکید شد، گقت: مقرر شد ظرف 20 روز آینده سازمان اجتماعی شهرداری تهران مکانی را پیشنهاد کند و همچنین ظرفیت جدیدی توسط سازمان بهزیستی ایجاد شود.

وی افزود: در حال حاضر حدود 14 هزار و 700 نفر مرد و زن در مراکز مختلف نگهداری می‌شوند و حدود 2700 ظرفیت خالی نیز وجود دارد. بر این اساس در سطح استان تهران نسبت به پذیرش معتادین متجاهر آمادگی لازم وجود دارد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل محدودیت آب آشامیدنی در مرکز اخوان اشاره کرد و افزود: مقرر شد آبفا نسبت به افزایش ظرفیت آب آشامیدنی این مرکز اقدام کند و منابع مالی لازم نیز 50 درصد توسط فرمانداری و 50 درصد توسط آبفا تامین شود.

وی ادامه داد: دو اقدام دیگر توسط شهرداری تهران ظرف 20 روز آینده باید صورت بگیرد که نخست مراکزی که در راستای انجام تکالیف قانونی شهرداری تهران باید برای نگهداری افراد واگذار شود.

محسنی بندپی تاکید کرد: برای ما تفاوتی نمی‌کند که مراکز بهزیستی واگذار شود و یا با هر نهاد و NGO دیگری وظایف خود را اجرایی کند. برای ما انجام این تکالیف و وظایف قانونی اهمیت دارد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر طرح یاری گران زندگی است که دانش آموزان و بچه‌هایی که حین تحصیل هستند را مد نظر قرار می‌دهد و در سه قسمت پیشگیری، درمان و صیانت و حمایت اقدامات را اجرایی می‌کند که منابع مالی آن نیز 50 درصد توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر، 25 درصد سازمان امور اجتماعی و 25 درصد نیز توسط آموزش و پرورش تامین خواهد شد.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص شیوع آنفلوآنزا و اقداماتی که در سطح استان تهران صورت گرفته است گفت: وزارت بهداشت در بخش مبارزه با بیماری‌های خود اقدامات لازم را انجام داده و به لحاظ جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور به همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها موارد لازم را اعلام کرده و سه دانشگاه علوم پزشکی تهران در جهت کنترل و مدیریت این بیماری اقداماتی را انجام داده‌اند. بی تردید باید در حوزه رعایت بهداشت فردی به ویژه شستشوی دست‌ها و سایر نکات بهداشتی شهروندان توجه لازم را داشته باشند تا به این ترتیب بتوانیم از این بیماری عبور کنیم.