این علائم می گوید قندخونتان بالاست

به گزارش افکارنیوز، قند خون بالا می تواند مشکلاتی را در دراز مدت ایجاد کند، در بعضی مواقع ممکن است علائم قند خون در ما خود را نشان دهد ولی نسبت به آن بی تفاوت باشیم و ناخودآگاه با سلامت جسم خود بازی کنیم.

خستگی زیاد

اخبار اجتماعی-  زمانی که اختلال در قند خون قدیمی بوده و بررسی نشده باشد علائم جسمی آن خیلی دیر بروز می کند. اگرچه قند خون بالا در ابتدا معمولا علامتی ندارد، اما خستگی زیاد و خواب آلودگی از نخستین علائم رایج و مشهود این مشکل محسوب می شوند.

کاهش وزن

دومین علامت نشان دهنده قند خون بالا می تواند کاهش وزن ناخواسته فرد باشد.در حالت کلی این کاهش وزن بین یک تا سه کیلو بوده و گاهی با خستگی زیاد همراه است.

احساس تشنگی شدید

عطش و تشنگی شدید معمولا جزو علائم نشان دهنده ابتلا به دیابت است، اما یک علامت دیرهنگام است که اغلب صرفا زمانی بروز می کند که قند خون به بالای ۳ گرم در لیتر رسیده باشد.

مشکلات بینایی
اگرچه این روز‌ها اطلاع رسانی زیادی در خصوص بیماری دیابت می‌شود و این بیماری جزو بیماری‌های شناخته شده است، اما آگاهی بخشی در خصوص علائم آن همچنان ضروری به نظر می‌رسد. چون بالا بودن قند خون می‌تواند عوارض شناخته شده دیابت را داشته باشد. در واقع بالا بودن قند خون ممکن است با علائمی از جمله درد‌های کمری (هرنی دیسک کرورالژی)، زخم پا، کاهش قدرت بینایی یا حمله قلبی نمایان شود.