چرا نباید نوشابه انرژی زا خورد؟

اخبار اجتماعی- چند سالی می شود که نوشابه هایی با نام نوشابه انرژی زا وارد فروشگاه ها شده است. این نوشابه ها در مدت زمان کوتاهی طرفداران بسیاری را در بین دانش آموزان و ورزش کاران پیدا کرده است. اما آیا واقعا این نوشابه ها تاثیری بر افزایش انرژی دارند؟  

به گزارش افکارنیوز، مغز داخل یک کیسه مایع قرار دارد که مانع از برخورد آن به جمجمه می شود. در صورت کم آبی، مغز به جمجمه برخورد و باعث سردرد می‌شود. نوشیدنى‌هاى انرژى زا و کافئین دار آب بدن را کاهش می‌دهند و همین مسئله باعث سردرد می‌شود.

عاملی برای سکته مغزی
طبق یافته‌های جدید، نوشابه‌های انرژی‌زا می‌توانند ریسک سکته مغزی را افزایش بدهند.

مصرف بیش از حد کافئین
نوشابه‌های انرژی‌زا پُر از کافئین هستند که می‌تواند خوابتان را مختل کند. کافئین فشارخون وضربان قلب را نیز افزایش می‌دهد و مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند موجب کمبود کلسیم، مشکلات تنفسی، درد در قفسه سینه و حرکت غیرارادی عضلات شود.

دهیدراسیون و ضعف
نوشابه‌های انرژی‌زا ممکن است انرژی فوری تولید کنند اما هیچ ارزش غذایی ندارند. افراد معمولاً برای انرژی فوری حین تمرینات یا انجام فعالیت‌های سنگین نوشابه انرژی‌زا می‌نوشند.

اضطراب

عارضه‌ی دیگری که نوشابه‌های انرژی‌زا ایجاد می‌کنند اضطراب است. کسی که مرتباً نوشابه انرژی‌زا مصرف می‌کند کم و بیش دچار اضطراب می‌شود که به دلیل کافئین زیاد می‌باشد.