طلای قرمز را از دست ندهیم

دکتر «صالح عزیزیان» اظهار کرد: با وجود پیشرفت‌هایی که در علم پزشکی حاصل شده است، اما هنوز در درمان برخی بیماری‌ها مانند بال پروانه‌ای، تالاسمی و سکته‌ها با نقطه مطلوب و مورد انتظار مردم فاصله داریم.

اخبار اجتماعیوی با بیان اینکه علم پزشکی در این زمینه نتوانسته است راهکار قابل اعتمادی را به بیماران ارائه دهد، گفت:، اما در این زمینه نقطه‌ی امیدی وجود دارد و آن سلو‌های بنیادی است.

فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران و پژوهشگر حوزه سرطان و سلول‌های بنیادی ادامه داد: موضوع سلول‌های بنیادی از سالیان گذشته در جهان شناخته شده است و در کشور ما نیز از سال ۱۳۸۴ به مدد تلاش‌های پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی این موضوع مورد توجه قرار گرفته است و امید‌های زیادی را در این زمینه ایجاد کرده است.

این متخصص پاتولوژی تصریح کرد: بندنافِ سرشار سلول‌های بنیادی است که بنده به عنوان یک پزشک بواسطه‌ی منافعی که دارد از آن به عنوان طلای قرمز نام می‌برم که متاسفانه به دلایل مختلفی از جمله کم بودن آگاهی‌های مردم به عنوان زباله عفونی دفع می‌شود.

عزیزیان ادامه داد: این منبع می‌تواند بیماری‌های صعب‌العلاجی را از جمله تالاسمی، سرطان‌های خون، نقایص ایمنی بدن، سکته ها‌ی مغزی و قلبی و پارکینسون و دیگر بیماری‌های دژنراتیو مغزی- نخاعی و قطع نخاع را درمان کند.

وی از خانواده‌ها خواست با ذخیره‌سازی این خون در بانک خون بندناف جهاددانشگاهی این سرمایه‌گذاری و در واقع پس‌انداز سلامتی را برای فرزندان و نسل آینهد انجام دهند و مطمئن باشند این سرمایه‌گذاری بسیار مطمئن و پربازده است.

این مدیر آزمایشگاه تخصصی-فوق تخصصی و مرکز پاتولوژی در ایلام، بهترین زمان را برای ثبت‌نام در بانک خون بند ناف ماه آخر بارداری دانست و ابراز امیدواری کرد روزی شاهد این باشیم که حتی خون بند ناف یک فرزند از ایران به عنوان زباله عفونی دور ریخته نشود.