فواید شگفت انگیز شیر زردچوبه از سم زدایی کبد تا مبارزه با سرطان

 شیر طلایی لقبی است که به ترکیب «نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه + یک فنجان شیر» یا شیر زردچوبه می‌دهند. وقتی در خواب آرام هستید، این نوشیدنی می‌تواند شگفتی‌هایی در بدنتان ایجاد کند. اگر هر روز شیر زردچوبه بنوشید، سیستم ایمنی بدن شما تقویت می‌شود، بدن شما از طریق کبد تمیز شده و حتی ممکن است در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان مفید باشد.

اخبار اجتماعی - امروز در این گزارش می‌خواهیم از فواید زردچوبه برای شما بگوییم تا شما بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا دلتان می‌خواهد این نوشیدنی را به برنامه غذایی روتین و سالم در زندگی خود اضافه کنید یا نه.

شیر زردچوبه کبد شما را سم‌زدایی می‌کند

از نظر علمی ثابت شده که زردچوبه برای کبد مفید است. زردچوبه در بدن شما مانند یک پاک‌کننده عمل کرده و از انباشت اسید چرب در کبد پیشگیری می‌کند. به همین دلیل است که شیر زردچوبه می‌تواند توانایی کبد در پردازش غذا‌ها و مواد شیمیایی را بیشتر کند و به صورت مرتب موادی را که بدن به آن‌ها نیاز ندارد دفع کند. با این روش، بدن شما تصفیه و پاک‌سازی می‌شود.

شیر زردچوبه التهاب بدن شما را کم می‌کند

یکی از ترکیبات اصلی در زردچوبه ماده‌ای به نام کورکومین است. تحقیقات نشان می‌دهد کورکومین خواص ضدالتهاب دارد و می‌تواند التهابات رایج را درمان کند. علاوه بر این، قادر است عوارض شدیدی مثل آرتروز، بیماری التهاب روده، پانکراتیت و خیلی از عوارض دیگر را برطرف کند. بعد از نوشیدن یک لیوان از این شیر طلایی، کورکومین موجود در آن آنزیم‌های خاصی را که باعث التهاب در بدن می‌شوند مسدود می‌کند و از میزان تورم بدن شما می‌کاهد.

شیر زردچوبه مبارزه بدن در برابر باکتری را بهتر می‌کند

با نوشیدن شیر زردچوبه، تقویت آنتی‌بیوتیک دریافت می‌کنید. مطالعات نشان می‌دهد که زردچوبه خواص آنتی‌بیوتیکی دارد که می‌تواند با باکتری، ویروس و قارچ مبارزه کند و یک دوست عالی برای درمان سرماخوردگی و گلودرد به شمار می‌رود.

شیر زردچوبه بدن شما را برای مبارزه با سرطان مجهز می‌کند

زردچوبه مانند یک آنتی اکسیدان قوی در داخل بدن شما عمل می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که زردچوبه می‌تواند استرس اکسیداتیو که منجر به تولید رادیکال‌های آزاد در بدن و ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند سرطان می‌شود را کاهش دهد. اما زردچوبه نه تنها از سرطان جلوگیری می‌کند بلکه می‌تواند با این بیماری مبارزه کند. بر اساس شواهد موجود در مطالعات جدید، وقتی شما زردچوبه مصرف می‌کنید، سلول‌های سرطانی از بین می‌روند و رشد تومور‌های سرطانی متوقف می‌شود.

شیر زردچوبه چربی‌های اضافی بدن شما را از بین می‌برد

زردچوبه نه تنها متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد، بلکه به بدن کمک می‌کند تا چربی را سریع‌تر هضم و از بدن خارج کند. تحقیقات اخیر بر این امر گواهی می‌دهند که فواید شیر زردچوبه برای کاهش وزن به همین جا ختم نمی‌شود. مصرف زردچوبه به طور مرتب از انباشت چربی در بدن پیشگیری می‌کند و از آن ماده مؤثری می‌سازد که رژیم غذایی شما برای کاهش وزن را سرعت می‌بخشد.

شیر زردچوبه قلب شما را سالم و قوی نگه می‌دارد

زردچوبه ترشح سیتوکین در بدن را مهار می‌کند. سیتوکین‌ها موادی هستند که منجر به التهاب بدن و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند. مصرف شیر زردچوبه در هر شب می‌تواند در کاهش خطر ایجاد مشکلات قلبی مفید باشد.

شیر زردچوبه مغز شما را سالم‌تر و هوشیارتر نگه می‌دارد

با مصرف شیر زردچوبه می‌توانید میزان BDNF در بدن را افزایش دهید. این ماده، که یک فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز است، تعداد اتصالات عصبی که در مغز ساخته می‌شوند را افزایش می‌دهد و خطر ابتلا به عوارض مخرب و نابودکننده‌ای مانند آلزایمر را کاهش می‌دهد.

شیر زردچوبه سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند

کورکومین موجود در زردچوبه یک عامل قدرتمند است که مواد شیمیایی دفاعی بدن مانند سلول‌های T، سلول‌های B و سلول‌های کشنده طبیعی و ... را فعال می‌کند و سیستم ایمنی بدن شما قدرت بیشتری برای حمله به عوامل خارجی به دست خواهد آورد.

شیر زردچوبه استخوان‌های شما را قوی‌تر می‌کند

زردچوبه می‌تواند تا ۵۰ درصد از ریزش یا از دست دادن استخوان در بدن جلوگیری کند. علاوه بر این، خود شیر که غنی از کلسیم و ویتامین دی است اگر با نصف قاشق چایخوری ترکیب شود، به منزله یک نوشیدنی نیروبخش و مؤثر برای استخوان‌ها عمل می‌کند.

آیا شما تا به حال شیر زردچوبه را امتحان کرده‌اید؟ کدام یک از فوایدی که در بالا به آن اشاره کردیم باعث می‌شود شما به مصرف روزانه این شیر طلایی فکر کنید؟ با ما و دیگر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.