به گزارش افکار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، گاهی اوقات اسانسهایی كه در عطرها استفاده میشود باعث بهبود خلق و خو میشود و تمركز را بالا میبرد؛ برخی هم نقش مسكن را بازی میكنند و اضطراب و تنش را كاهش میدهند. حال با شناختن و تاثیر اسانسهایی كه در مواد اولیه عطر استفاده میشود شاید بتوانید انتخاب منحصر به فرد و بهتری داشته باشید.

Womanity by Thierry Mugler

بیانگر فردی است مقتدر و مدیری خلاق که حواسش به اتفاقات اطرافش است؛ ماگلر یکی از بهترین رایحه‌هایش را در سال ۲۰۱۰ با بویی شیرین، پیچیده و برگرفته از شکوفه انجیر، چوب درخت انجیر و خاویار در یک بطری با ابهت و صورتی رنگ با زنجیر فلزی که نماد سبک گوتیک است روانه بازار کرد که طرفداران خاص نیز به سراغش رفتند.

Dior Diorling ۲۰۱۲

در اوایل فوریه سال ۲۰۱۲ دیور با قصد رسیدن به توازن میان رایحه‌ای مدرن و کلاسیک عطری خوشبویی را روانه بازار خواهد کرد؛ رایحه‌ای که الهام گرفته از مدل Diorling در سال ۱۹۶۳ است که ردپای ترنج، یاسمن، نعنا هندی و پرتقال خونی در ترکیباتش دیده می‌شود.

Apparition wild orange by ungaro

رایحه‌ای خوشبو و ماندگار برای آقایانی که ‌دنبال رایحه‌های خاص هستند؛ ترکیب ترنج، هل، رزماری، جوزهندی، چوب صندل و شکوفه پرتقال را می‌توان در شیشه‌ای زیبا و شکیل در اندازه ۹۰ میل تهیه کرد که یکی از جدیدترین‌های موجود در بازار است.

Yves saintLaurent

رایحه‌ای مرموز و خاص که از بوی چوب کاج، جوانه گل یاس، وانیل و شکوفه لیمو ترش الهام گرفته است. بوی خوش وانیل راهی است برای رها شدن از استرس و بالا بردن اعتماد به نفس‌تان. شاید بد نباشد از بوی شیرین وانیل برای بهتر شدن روحیه در بعدازظهر‌های پاییزی استفاده کنید.

Hypnose home by lancomecologne

ماندارین، نعنا، اسطوخودوس، هل سیاه و کهربا با بویی شرقی و چوبی برای استفاده در مناسبت‌های رسمی پیشنهاد می‌شود. شرکت لنکوم فعالیت خود را در صنعت لوازم آرایشی از سال ۱۹۳۵ در کشور فرانسه آغاز به کار کرد که نام تجاری‌اش بر گرفته از گل سرخ است.

Givenchy playintense

رایحه‌ای گرم و مدرن که سرشار از تلفیق بوی شکوفه پرتقال، چوب صندل و نعنای هندی است که در جعبه‌ای آراسته و زیبا در ۲ سایز ۵۰ و ۷۵ میل در سال ۲۰۱۰ روانه بازار شد. بویی گرم و دلنشین که برای مناسبت‌های نیمه‌رسمی پیشنهاد می‌شود.

Boss orange

اگر بهدنبال بویی هستید تا با آن رایحه، ذهن دگرگون و پر مشغلهتان باز شود بدون شك بوی ترش و مدرن این رایحه كه برای استفاده در طول روز و شب مناسب است میتواند كمك روحیهتان باشد. معمولا رایحههایی كه از اسانسهای مركبات در تركیباتش استفاده میشود برای بر طرف كردن خستگی روزانه انتخاب منحصر به فردی هستند.