فعالیت دلفیناریوم برج میلاد تا مشخص شدن علت مرگ آلفا ممنوع است

آلفا یکی از دلفین‌های برج میلاد در هفته‌های گذشته جان خود را از دست داد، اما مسوولان دلفیناریوم گزارش آنرا به متولیان از جمله سازمان محیط زیست اعلام نکردند و علت آنرا انجام آزمایش‌ها برای مشخص شدن دلیل مرگ این دلفین اعلام کردند.

اخبار اجتماعی -بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع سازمان محیط زیست به این مجموعه اعلام کرد که تا مشخص شدن علت مرگ مجاز به هیچ گونه فعالیتی نیستند در صورتی که این مجموعه هم اکنون در حال فروش بلیط و نمایش یک شیردریایی و یک دلفین در این مرکز است.

مهرداد کتال محسنی، معاون فنی محیط زیست استان تهران درباره فعالیت مجدد دلفیناریوم در حالی که هنوز علت مرگ آلفا مشخص نشده است گفت: بعد از مرگ مشکوک دلفین در دلفیناریوم برج میلاد تهران به این مجموعه اعلام کردیم که تا مشخص شدن موضوع نباید به فعالیت ادامه بدهد.

کتال محسنی در ادامه بیان کرد: مستندات این مجموعه درباره علت مرگ دلفین را به اداره کل محیط زیست ارجاع داده ایم و به این مجموعه اعلام کرده ایم که تا مشخص نشدن موضوع هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد.

معاون فنی محیط زیست در ادامه بیان کرد: تاکنون مشخص نشده است که علت مرگ این دلفین چه بوده است و منتظر پاسخ اداره کل حفاظت محیط زیست در این رابطه هستیم.