حذف وعده صبحانه چه بلایی سرمان می‌آورد؟

 بنا بر تحقیقات محققان اختلالات روحی مانند افسردگی می‌تواند تأثیر زیادی بر افراد، دوستان، خانواده و همچنین جامعه داشته باشد.

اخبار اجتماعی ​" رژیم غذایی سالم با ریسک کمتر ابتلا به افسردگی همراه است و هدف ما در این تحقیق درک تأثیر وعده صبحانه بر ابتلا به مشکلات روحی ازجمله افسردگی بود. "

محققان اطلاعات تحقیقات سلامت بزرگسالان (CDAH) را که در سال ۱۹۸۵، ۷ تا ۱۵ ساله بودند را تجزیه‌وتحلیل کردند. در این تحقیق بیش از ۱۰۰۰ شرکت‌کننده در مورد رژیم غذایی خود توضیح دادند و این گروه ازنظر اختلالات روحی نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

محققان دریافتند افرادی که وعده صبحانه را نادیده گرفته یا آن را تاخیر انداخته بودند، در مقایسه با افراد با برنامه غذایی معمول بیشتر دچار اختلال روحی می‌شوند.

 نتایج این تحقیق نشان داد وعده‌های غذایی ما مانند آنچه باید بخوریم در سلامت روحی و جسمی ما نقش دارند و علت آن نیز تأثیرات هورمونی و شبانه‌روزی صرف مواد غذایی در یک‌زمان خاص است، البته این تأثیر بر افراد سحرخیز و شب‌زنده‌دار نیز مؤثر است.

 این تحقیق نیز مانند دیگر تحقیقات محدودیت‌هایی دارد و مشخص نیست حذف صبحانه خطر بروز اختلالات خلقی را افزایش می‌دهد یا اینکه اختلالات خلقی موجب حذف وعده صبحانه می‌شوند.

محققان توضیح دادند: این روابط ممکن است دوطرفه باشند و علت آن وجود برخی الگو‌های غذایی به دلیل ویژگی‌های کرونوتایپ (عادات زمانی خواب) بر فرد باشد. مطالعات آینده ما مربوط به کرونوتایپ و تعیین تأثیر صرف وعده‌های غذایی روزانه بر اختلالات روحی خواهد بود.